Crypto vraagje ivm belastingen

CryptoOwner2021
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Crypto vraagje ivm belastingen

#1 , 03 mar 2021 18:28

Beste

Ik zit momenteel met een serieuse vraag waar ik verschillende antwoorden op krijg zoals wel aangeven en niet aangeven aan belastingen
het zit zo dat ik een tijdje terug iemand heb leren kennen op een chat forum waar verschillende crypto projecten een kanaal hebben en je daarop vragen kan stellen indien je een probleem hebt en moet geholpen worden en waar je ook met andere forum gebruikers kan chatten .

de persoon zelf vroeg mij of het project waar ik op aan het chatten was een goed project vond waarop ik heb geantwoord dat ik persoonlijk een goed project vond (maar dat ik hem geen persoonlijk investeringsadvies ga geven ) en zo geraakte we aan de praat via prive berichten ikzelf heb toen niks geinvesteerd en deze persoon had toen 20.000 euro geinvesteerd die inmiddels verschillende miljoenen waard is geworden nu was de persoon mij dankbaar en wist van mijn financieele situatie af ( die niet goed is) en wou mij helpen met een gift te doen op termijn heeft die mij als cadeau verschillende altcoins en een beetje btc 0.50 als gift gedaan omdat die ervan uit gaat als die me nooit had leren kennen het nooit was gebeurd

de persoon zelf wil zijn naam liever anoniem houden naar mij toe omdat hij liever zijn privacy behoud wat ik natuurlijk begrijp

wat ik heb gekregen van die persoon heb ik verspreid in verschilende altcoins en ook heb ik een masternode aangemaakt
die dag dagelijks een reward opleverd ( extra coins per dag )

Hoe moet ik dit aanpakken met de belastingen ? niet aangeven of wel aangeven heb advies gevraagd aan een belastingsadviseur die zei mij dat ik het niet aan hoef te geven omdat het een gift is maar wist er niet geheel antwoord op te geven ..

momenteel bouwen de rewards van mijn masternode alleen maar op waardoor mijn waarde in crypto alleen maar stijgt en ook de andere btc die ik heb gekregen en verspreid heb in verschillende coins verspreid ook alleen maar alleen word het moeilijk om aan te tonen dat dit een gift was omwille van dat die vriend op dat forum zijn identiteit niet wil prijsgeven ik heb niets te verbergen daarom stel ik hier ook de vraag om het zo safe mogelijk aan te pakken en ik toch men geld op de juiste manier kan uitcashed van crypto naar euro

hopelijk hebben jullie wat antwoorden voor mij

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12840

#2 , 04 mar 2021 12:00

Het is begonnen als gift, maar u hebt er daarna wel van alles mee gedaan? Ik zou de vraag schriftelijk stellen aan uw belastingdienst, dan hebt u zekerheid.

CryptoOwner2021
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 mar 2021 12:23

@LeenW , Inderdaad ik heb een deel van de gift (bitcoin) omgezet in een altcoin de rest zijn masternode's die coins staan gelocked en brengen dan rewards op ik denk indd dat ik maar eens naar de belastingen zelf ga bellen hiervoor ivm zekerheid dat ik het juist doe alvast bedankt !

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”