Douane kosten VK

fredje@usa.com
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Douane kosten VK

#1 , 25 feb 2021 07:04

Hello,

Graag info betreffende het volgende;

Heb een motorfiets uitlaatsteun aangekocht op Ebay bij een prive persoon, dus geen geregistreerd bedrijf, een op maat gemaakt onderdeel, zonder commercieel karakter, althans zonder winst, betaald enkel om de onkosten te dekken en dus ook voor prive gebruik met een maximale waarde van 45 euro.. Blijkbaar moet ik van Bpost douanekosten en BTW betalen 41,36 euro op een aankoop van 41 euro. Heb een andere produkt ook aangekocht van 43 euro maar door UPS behandeld. Totale kost UPS 27 euro.. onkosten. Wat een prijsverschil hoewel ik ook daar geen vat op heb bij de versturing van mijn pakket. Het lukt mij niet om een gedetailleerd factuur te verkrijgen van Bpost waardoor hoe hoger zij douanekosten aanrekenen, hoe meer BTW ik moet betalen. Er zijn vrijstellingsvoorwaarden.
Gezien het feit dat men in de voorwaarden van vrijstelling heeft opgesteld in een of-configuratie en niet in een en-configuratie, waarbij volgens mij geen vatbaarheid voor interpretatie noch verwarring mogelijk is, dit wordt nog eens duidelijk gemaakt door enkel en alleen in voorwaarde 2 de term tegelijkertijd te gebruiken en niet bij de andere voorwaarden alsook elke voorwaarde te beeindigen met een punt, ben ik dus van mening dat ik inderdaad vrijgesteld moet worden van de kosten op mijn pakje gezien ik niet boven de maximale 45 euro kom. Maw ik lees de voorwaarden als zijnde 'keuze' voorwaarden en niet als 'tegelijkertijd' voorwaarden.
Wat denken jullie hiervan?
Mvg,

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding