Rechtzetting niet-aangegeven inkomsten vak VII

ep1
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Rechtzetting niet-aangegeven inkomsten vak VII

#1 , 14 feb 2021 18:12

Hallo.

Ik heb sinds 2018 geinvesteerd in enkele P2P-lending flatformen buiten België, nl. Mintos, ViaInvest en PeerBerry.

Ook in 2018 heb ik daarom aan "MinFin P Leuven" per e-mail volgende vraag gesteld:
"Geef ik elk aanslagjaar onder die code de opgebrachte intresten tijdens het inkomstenjaar waarop het aanslagjaar betrekking heeft aan, ook al werden de gelden niet overgemaakt op mijn rekening ? Of geef ik de intresten pas aan onder die code wanneer ik ze effectief ontvangen heb op mijn bankrekening ?"

Het antwoord op die vraag was: "U dient de interesten aan te geven in het inkomstenjaar wanneer u ze ontvangen heeft."

Ik heb dat toen geïnterpreteerd als pas aangeven wanneer ik terug laat overschrijven naar mijn Belgische zichtrekening.
Maar nu lees ik op forums dat je dit zou moeten aangeven voor jaar wanneer je de intrest ontvangt op het platform zelf.

Ik heb ook al eens een overschrijving gedaan van een ander platform dat ik afgesloten heb, toen heeft de bank 30% RV op de winst ingehouden, bevrijdend.

Weet iemand hoe dit nu juist moet ?

Indien de inkomsten elk jaar moeten aangegeven worden, ook al blijft het bedrag op het platform staan.... hoe kan ik dit dan best rechtzetting voor inkomstenjaar 2018 en 2019 ?
Ik denk zelf aan 2 mogelijkheden: 1/ probleem voorleggen bij MinFin B Leuven, 2/ de inkomsten opnemen in aangifte inkomstenjaar 2020.
(het gaat over een te betalen bedrag van 250 EUR)

Alvast bedankt voor feedback!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ep1
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 feb 2021 17:46

Wat zou u doen in deze situatie ?

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”