Onroerend Goed Portugal

Jan 3 punter
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Onroerend Goed Portugal

#1 , 03 feb 2021 16:58

Mijn vraag :

In 2009 heb ik met iemand een onroerend goed gekocht in Portugal. In 2011 is er een partij bij gekomen . Niet officieel via de notaris , een onderliggend contact , waarin verklaard wordt door de 3 partijen dat ieder 1/3 eigenaar is.
Nu krijg ik via een advocaat vanuit België een in gebreke stelling van 1/3 van het onroerend goed, gezien vanuit dat het verkocht is.

Mijn advocaat hier in Portugal zegt dat de 3 partij geen rechten heeft gezien dat er nooit een notariële akte van is opgesteld.

Klopt dit

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5933
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 03 feb 2021 17:28

Een en ander hangt af van de Portugese wetgeving.
In B is een onderhandse verkoop van een onroerend goed niet mogelijk. Vermoedelijk ook niet in Portugal.
Maar sluit niet uit dat de derde partij die zich 'ingekocht" heeft nu een schuldvordering heeft op de twee enige officiële eigenaars die zijn geld geïncasseerd hebben.
De Portugese notaris die nu de verkoopakte heeft opgesteld hoeft daar geenszins rekening mee te houden aangezien er volgens de authentieke akte maar twee eigenaars zijn.

Ik vraag me af hoe gedurende al die jaren de fiscale verplichtingen werden volbracht. Man, man toch....wat een knoeiboel.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”