start met btw-vrijstelling of niet ?

yam
Topic Starter
Berichten: 43
Juridisch actief: Nee

start met btw-vrijstelling of niet ?

#1 , 18 jan 2021 12:11

Dag,

Ik start met een kleine zaak (webshop). 90% van de klanten zijn particulieren. Om de zaak te kunnen uitvoeren heb ik een plotter nodig twv ± 6000,00 euro. Andere aankopen, materialen, zijn af en toe voor een bedrag van ± 500,00 euro (/kwartaal).
Welk btw regeling zou dan het beste zijn voor mij : btw-vrijstelling of niet ?


Groeten,
Yam.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12826

#2 , 18 jan 2021 12:19

Met 90% particuliere klanten zou ik voor de btw-vrijstelling gaan, dan maakt verkoop met of zonder btw echt uit.


Reclame

yam
Topic Starter
Berichten: 43
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 jan 2021 12:59

Met 90% particuliere klanten zou ik voor de btw-vrijstelling gaan, dan maakt verkoop met of zonder btw echt uit.
dan kan ik de btw van materiaal onkosten niet recupereren ... of weegt dit niet op ?

jef007
Berichten: 1680

#5 , 18 jan 2021 13:09

uiteraard kan u de BTW van uw aangekocht materiaal niet recupereren, dat is nu eenmaal het systeem van de BTW vrijstelling.
misschien toch even boekhouder contacteren ( als u dergelijke vragen hebt)

zou "interessant" zijn , als de btw zou terugkrijgen en geen btw afdragen

LeenW
Berichten: 12826

#6 , 18 jan 2021 13:28

Met 90% particuliere klanten zou ik voor de btw-vrijstelling gaan, dan maakt verkoop met of zonder btw echt uit.
dan kan ik de btw van materiaal onkosten niet recupereren ... of weegt dit niet op ?
U moet zelf de rekensom maar eens maken, maar zijn er echt zoveel kosten bij een webshop? Het zijn wel al uw verkopen waar u met 21% prijsverschil zit.

yam
Topic Starter
Berichten: 43
Juridisch actief: Nee

#7 , 18 jan 2021 14:47

maar zijn er echt zoveel kosten bij een webshop?
de webshop zelf niet ... hetgeen gemaakt wordt

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 18 jan 2021 18:04

Zelf goed uit rekenen want ik denk dat je met je vrijstelling verder gaat komen dan met volledige aangiften, je kan altijd goedkoper verkopen dan een andere of je heeft veel meer winst .want er is geen BTW op je verkopen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LYNX XX
Berichten: 2503
Juridisch actief: Nee

#9 , 18 jan 2021 18:50

maar zijn er echt zoveel kosten bij een webshop?
de webshop zelf niet ... hetgeen gemaakt wordt
TS kunt u even duidelijk stipuleren wat uw webshop inhoudt, enkel ontwerpen of echte maakstukken ?
Uw +/- omzet per jaar.
Want uit uw melding : hetgeen gemaakt wordt, word ik niet veel wijzer.

yam
Topic Starter
Berichten: 43
Juridisch actief: Nee

#10 , 18 jan 2021 19:03

we maken zelfklevende labels
omzet kan ik niet schatten ... dat zal moeten groeien

yam
Topic Starter
Berichten: 43
Juridisch actief: Nee

#11 , 22 jan 2021 08:47

knoop doorgehakt ... ik start met het gewone btw-stelsel, dus zonder "vrijstelling"

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”