algemene provinciebelasting

Pat08
Topic Starter
Berichten: 10

algemene provinciebelasting

#1 , 23 sep 2008 21:16

Ik ontving een algemene provinciebelasting voor bedrijven en daar bovenop ook nog eens een APB gezinnen.
Volgens de provincie is dit normaal en sluit het één het ander niet uit. Nochtans, ik heb geïnformeerd bij twee andere personen die een zelfstandig bijberoep uitoefenen en beide betalen enkel de APB bedrijven.
Daarom deze vraag, zijn er nog mensen op dit forum die van de provincie twee aanslagbiljetten kregen zowel voor bedrijven als voor gezinnen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wingman
Berichten: 220
Locatie: Vlaanderen

#2 , 24 sep 2008 12:34

Hier ook ja.
Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.

Pat08
Topic Starter
Berichten: 10

#3 , 25 sep 2008 16:58

Wingman, ben jij alleenstaand of samenwonend. Voor een gezin bestaande uit meerdere personen, waarvan één zelfstandige zou het wel kunnen kloppen dat beide belastingen aangerekend worden maar toch niet voor iemand die alleen woont zoals bij mij het geval is.

Reclame

wingman
Berichten: 220
Locatie: Vlaanderen

#4 , 25 sep 2008 17:11

Wingman, ben jij alleenstaand of samenwonend. Voor een gezin bestaande uit meerdere personen, waarvan één zelfstandige zou het wel kunnen kloppen dat beide belastingen aangerekend worden maar toch niet voor iemand die alleen woont zoals bij mij het geval is.
Inderdaad een gezin bij ons.
Mvg,
Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.

Pat08
Topic Starter
Berichten: 10

#5 , 26 sep 2008 11:35

Ok bedankt

bosser
Berichten: 44
Locatie: Sint-Pieters-Leeuw

#6 , 05 okt 2008 21:25

Voor 2008 kon men vrijstelling krijgen voor de algemene provincie belasting gezinnen, wanneer die van bedrijven werd betaald, en dan moest het gaan om een zelfstandige of de vennootschap moest met haar maatschappelijke en vestigingseenheid gevestigd zijn op de woonplaats van het gezin... deze vrijstelling werd in sommige provincies afgeschaft, in elk geval moet je hier de regelgeving van provincie tot province bekijken en meestal staan de mogelijkheden tot vrijstelling van de belasting in de bijlage die je ontvangt bij het aanslagbiljet gezinnen of bedrijven, je kan ook steeds wenden tot dienst belastingen van de betrokken provincie.

afhankelijk van provincie tot provincie kan of kon er wel degelijk een vrijstelling genoten worden van de gezinsbelasting onder bepaalde voorwaarden.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”