Lichte Vracht

pitte
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Lichte Vracht

#1 , 03 nov 2020 20:32

Dag allemaal
Sinds enkele jaren bewijs ik de werkelijke beroepskost i.p.v. de forfait te kiezen. Het is een administratief huzarenstukje, maar het loont wel. 4 jaar geleden startte ik een bijberoep waarin ik genoodzaakt was om een andere auto aan te schaffen. Gezien het bijberoep koos ik een Lichte Vracht type transporter dubbele cabine.
Nu heb ik recent een nieuwe zelfde Lichte Vracht gekocht, de andere verkocht.
Gebruik makend van het wettelijk kader rond de afschrijving van een lichte vracht als werknemer, nam ik aan dat de meerwaarde op verkoop niet dient ingebracht te worden, zoals van toepassing is bij Motoren. Echter, mijn zoektermen geven hierover enkel uitsluitsel wat Motoren betreft, niet wat lichte vracht aangaat. --> zie link: https://eservices.minfin.fgov.be/myminf ... 520verkoop

De vraag:
Dien ik de waarde van het verkochte goed als inkomst te aanzien voor het deel werknemer? Of zoals hierboven vermeld, meerwaarde op verkoop niet inbrengen?

Hopelijk vinden jullie een antwoord, of kunnen jullie me verder helpen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper

#2 , 03 nov 2020 20:42

Beste

In principe is je meerwaarde belastbaar als je afschrijvingen geboekt hebt.
Je dient deze meerwaarde te verrekenen met de afschrijving van je nieuwe aankoop
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”