Contract in België, werken vanuit Polen

PengoOne
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Contract in België, werken vanuit Polen

#1 , 30 okt 2020 13:02

Sinds 10 jaar woon ik in Belgie en werk daar full-time. Sinds de corona crisis begon is het kantoor waar ik normaal gezien werkte dicht en werk ik op afstand.

Sinds afgelopen maand ben ik bij mijn familie op bezoek (Polen). Mijn ouders hebben een groot huis waar ik zonder kosten kan verblijven (& werken).

Nu bevalt dit heel goed en zie mijzelf het komende jaar hier verblijven (zeker gezien de huidige corona golf...). Ik kan echter weinig informatie vinden over eventuele fiscale gevolgen.

- Ik besef dat ik belastingaangifte moet doen in Polen zodra ik daar langer als 6 maanden verblijf. Maar heeft dit ook taxatie gevolgen in Belgie?
- Momenteel heb ik een appartement in Belgie wat ik per direct op zou kunnen zeggen. Dit zou mij over een jaar gezien heel wat geld besparen. Ik zou echter wel graag mijn Belgisch werk-contract houden. Is het eventueel mogelijk om in Belgie (= met een Belgisch contract) te werken zonder domiciliëring?

Bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fortuin

#2 , 31 okt 2020 13:51

Als werknemer fiscaal een nachtmerrie. Werken als zelfstandige voor een Belgische klant vanuit Polen en daar gewoon belastingen betalen is echter niet zo moeilijk.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”