verbouwen huis

bart1980
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

verbouwen huis

#1 , 16 okt 2020 16:14

Ikzelf ben een voltijds werknemer en heb de mogelijkheid om samen met een ander persoon , die zelfstandige is in renovatiewerken , een huis te kopen om deze te verbouwen en te verkopen .We zouden samen de aankoopkosten en renovatiekosten delen en na de verkoop ook de winst . Nu was mijn vraag hoe breng ik de eventuele winst in op mijn belastingsbrief . Is dit mogelijk of moet ik mij inschrijven in bijberoep of is er een andere mogelijkheid ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 16 okt 2020 16:21

Ikzelf ben een voltijds werknemer en heb de mogelijkheid om samen met een ander persoon , die zelfstandige is in renovatiewerken , een huis te kopen om deze te verbouwen en te verkopen .We zouden samen de aankoopkosten en renovatiekosten delen en na de verkoop ook de winst . Nu was mijn vraag hoe breng ik de eventuele winst in op mijn belastingsbrief . Is dit mogelijk of moet ik mij inschrijven in bijberoep of is er een andere mogelijkheid ?
Zolang dit eenmalig is, gaat u gewoon belast worden op de meerwaarde, geen bijberoep nodig.

Let wel op, de zelfstandige kan in sommige gevallen niet gratis werken aan de woning, hij gaat voor die handelingen een marktconforme factuur met btw moeten opmaken, dat zijn mogelijk extra kosten voor u.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”