belastingen waar

jean-pierre
Topic Starter
Berichten: 4

belastingen waar

#1 , 24 nov 2005 14:04

ik woon en ben resiedent in spanje,maar omdat ik staatsamtenaar was moet ik mijn belasting aangiften doen in belgie en moet ik geen inkomstebelastingen hier betalen
hoe moet dat nu met de aangekochte eigendom hier in spanje
moet ik die op mijn belasting aangifte van belgie doen
het kadastraal in komen en andere belastingen er voor betaal ik hier in spanje

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ratione Legis
Berichten: 76

#2 , 12 dec 2005 14:57

Beste, heeft u de Spaanse nationaliteit ?

jean-pierre
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 12 dec 2005 16:52

sorry voor de late reactie nee ik bezit de beelgiesche nationaliteit

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 dec 2005 13:10

In principe bent u geen inwoner van Belgi? en niet onderworpen aan de Belgische belastingen.

Als niet-inwoner wordt u enkel belast op inkomsten die u in Belgi? verkregen hebt. Dit zal uw pensioen zijn.

Inkomsten die u in Spanje verkrijgt, en ook uw onroerend goed in Spanje, zijn niet in Belgi? belastbaar.

Voor meer informatie over belasting van niet-inwoners:
http://www.fisconet.fgov.be/nl/?frame.d ... comib5!INH&

scorpioen

Dietmar
Berichten: 20

#5 , 04 feb 2006 19:17

bestaat er geen dubbelbelastingsverdrag tussen Belgi? en spanje dat bepaalt welke staat heffingsbevoegd is?

Dan kan het antwoord voor de Spaanse inkomsten (onroerende inkomsten)misschien toch nog anders zijn...

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#6 , 04 feb 2006 21:02

bestaat er geen dubbelbelastingsverdrag tussen Belgi? en spanje dat bepaalt welke staat heffingsbevoegd is?

Dan kan het antwoord voor de Spaanse inkomsten (onroerende inkomsten)misschien toch nog anders zijn...

Een dubbelbelastingverdrag Belgi? / Spanje is er voor het geval dezelfde inkomsten zowel in Belgi? als in Spanje belastbaar zijn.

Als volgens het Belgisch recht de inkomsten niet in Belgi? belastbaar zijn zal een dubbelbelastingverdrag daar dus geen invloed op hebben.

scorpioen

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”