crypto - cashback - referral

cashback
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

crypto - cashback - referral

#1 , 29 sep 2020 14:14

Goeiemiddag,

Ik heb al even gezocht op het forum en online, maar geen antwoord gevonden op deze specifieke vragen.

Situatie:
Ik heb enkele maanden geleden een pre paid debet kaart ‘aangekocht’ voor 10.000 CRO crypto munten. Hiermee kan ik al mijn uitgaven betalen (echter geen overschrijvingen doen) en krijg ik 3% cashback op alle betalingen (alsook 100% cashback twv mijn abonnementen bij Spotify en Netflix). Deze cashback wordt ook uitbetaald in CRO crypto munten. Ik kan die wel makkelijk omzetten naar euro in de app en zo weer uitgeven.
Nu ik zag dat dit goed werkte, zijn enkele vrienden en familie leden ook geïnteresseerd geraakt en hebben deze kaart ook aangeschaft. Doordat ze via mijn referral link zijn gegaan, hebben we allebei ook een sign up bonus gekregen van een 40 euro.

Mijn vragen:
* Stel dat ik maandelijks een 1.000 euro uitgeef via de kaart (en Netflix + Spotify), krijg ik jaarlijks een 600 euro aan cashback terugbetaald in crypto. Wordt dit belast, en zo ja hoe? Wordt dit ook belast wanneer ik dit niet omzet naar euro maar de crypto als een belegging gedurende langere tijd laat staan? En wat gebeurt er als ik de CRO zou gebruiken om rechtstreeks iet aan te kopen (zonder het dus naar euro om te wisselen)?

* Zelfde vragen voor de referral bonus.
Met als uitbreiding, hoe wordt het belast indien ik er bijvoorbeeld een YouTube video over maak / een artikel over schrijf en hierdoor wat referral commissie krijg.


Alvast bedankt voor het antwoord!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding