Student werk zwartwerk?

Grasshop22
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Student werk zwartwerk?

#1 , 23 sep 2020 10:23

Beste forumleden,

Ik zit met een probleem in mijn gedachten ongeveer 2 jaar geleden heb ik een website gebouwd voor een kennis van mij die een bedrijf heeft in bulgarije nu hij heeft me betaald via paypal toen, hij zei me dat dit ook opgenomen was in zijn boekhouding ik zei dan dat ik het geld niet moest hebben ondertussen is zijn bedrijf geliquideerd daar en ik heb nu omdat ik dit niet in mijn geweten wil hebben het geld allemaal teruggestuurd via paypal
het ging om in totaal zo een 350 euro

mijn vraag is wat kan er allemaal gebeuren hier kan ik hiervoor een boete krijgen en valt dit dan onder de belgische belastingen wat gebeurd er dan in bulgarije etc etc ...

Het was toen nog in mijn studententijd...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12843

#2 , 23 sep 2020 11:23

Kan als fraude gezien worden als het als kost werd opgenomen in zijn boekhouding en er geen werkelijke betaling van die kost was. Maar voor 350 euro zou ik daar niet van wakker liggen.

Grasshop22
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 sep 2020 11:52

Dag Leen,

Bedankt voor je antwoord!
Ook voor degene die de website heeft gemaakt (ik dus)

Wat kan er gebeuren in het ergste geval ? Aangezien ik nu het geld heb teruggestord...

Reclame

LeenW
Berichten: 12843

#4 , 23 sep 2020 11:54

Ik zie hier echt niets van komen, je moet dan al gaan redeneren dat de Bulgaarse en Belgische fiscus inlichtingen gaan uitwisselen voor een 350 euro.

wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#5 , 23 sep 2020 13:53

Hopelijk vindt er eens iemand iets uit dat op leestekens trekt.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

ganjipatel8
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#6 , 23 sep 2020 17:06

Ik zie hier echt niets van komen, je moet dan al gaan redeneren dat de Bulgaarse en Belgische fiscus inlichtingen gaan uitwisselen voor een 350 euro.


Ook al gebeurde de transactie in verschillende keren? Ik heb het geld in 3 keer gekregen en dan ook in 3 keer teruggestord

Ik begrijp dat ik mss domme vragen stel maar ik ben echt bezorgd en begin angstaanvallen te krijgen hierdoor

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”