internationale factuur zonder adres

zbdk
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

internationale factuur zonder adres

#1 , 13 jul 2020 13:28

Ik ontvang regelmatig facturen uit het buitenland waar geen adres op staat.
De naam van de firma staat er wel op, en de facturen zijn ook online inkijkbaar op hun website.

Hier is een voorbeeld:

Afbeelding

Wat gebeurt er als ik dergelijke facturen betaal ?

(Ik ben BTW neutraal, zelfstandig in bijberoep)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12841

#2 , 13 jul 2020 13:46

"btw-neutraal" is in deze context geen correcte term, bedoelt u de vrijstellingsregeling kleine ondernemingen?

Over wat voor diensten gaat het?

zbdk
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 jul 2020 16:20

ik bedoel inderdaad de "vrijstellingsregeling kleine ondernemingen"

Reclame

zbdk
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 jul 2020 16:23

Het betreft de huur van virtuele servers. Met andere woorden servers die enkel via het internet toegankelijk zijn, en gevestigd zijn in een internationaal datacenter.

(Dergelijke servers worden gehuurd met korte overeenkomsten en variabelen prijzen, per minuut. De website werkt met een krediet systeem. Ik moet dus nu en dan een bepaald budget overschrijven, meestal doe ik dat in schijven van 100 usd. Daar ben ik dan weer 1 à 2 weken mee zoet.)

LeenW
Berichten: 12841

#5 , 13 jul 2020 16:28

Dat is een dienst waarvoor u de btw moet aangeven in België via bijzondere btw-aangifte, kan online ingediend worden via Intervat.

zbdk
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#6 , 18 jul 2020 21:53

Ik zal al mijn facturen binnen brengen bij een boekhouder eind dit jaar.

Mijn vrees was dat ik op dat moment dan misschien problemen zou hebben met deze facturen.
(omdat ze misschien niet voldoen aan de wettelijke vereisten van een factuur)

Maar als ik jullie goed begrijp mag ik er gerust op zijn dat ook deze facturen geboekt kunnen worden ?

Nogmaals bedankt

LeenW
Berichten: 12841

#7 , 18 jul 2020 21:58

Niet eind dit jaar, bijzondere btw-aangifte dient per kwartaal te gebeuren. Dus als het 2de kwartaal 2020 is, hebt u nog maar tijd tot 20 juli!

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”