Levering & montage buitenland

Pieter_S.
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Levering & montage buitenland

#1 , 18 jun 2020 13:26

*excuses, dit dient onder btw rubriek te vallen*


Beste,

Graag had ik even verduidelijking ontvangen omtrent volgende vraag:

- Betreft 3 partijen, nl. mijn Belgische firma, een Nederlandse aannemer en mijn Franse klant.

De Nederlandse aannemer vervoert de goederen vanuit NL naar mijn Franse klant en monteert deze ter plaatse, in opdracht van mijn Belgische firma.
Wij krijgen factuur van de Nederlandse aannemer zonder btw.

Mijn denkwijze was dat dit een levering van goederen betreft met installatie/montage. Dus plaats van de levering is waar de montage plaats vindt. In dit geval Frankrijk. (dus kan er geen sprake zijn van Belgische btw toch...?)

Ik kreeg intern te horen dat deze als intracommunautaire dienst beschouwt wordt, en dus in vak 88 dient aangegeven te worden met verlegging btw (vak 55 en 59). Dus alsook IC-opgave in te dienen.

Maar ik denk dat dit niet correct is.. er kan toch geen Belgische btw verschuldigd zijn als de plaats van de levering Frankrijk is?
Ik dacht eerder aan vak 87 om dit aan te geven i.p.v. vak 88. En dus geen vak 55 en 59 want BE btw is hier niet van toepassing.

Alvast bedankt voor enige uitleg.
Mvg

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding