Belastingen rekening geblokkeerd

RobinGoormans
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Belastingen rekening geblokkeerd

#1 , 17 jun 2020 15:10

Hallo iedereen,


Mijn rekening is geblokkeerd en heb dus niets om nog rond te komen deze maand.

Volgens de belastingen hebben ze een aangetekende brief gestuurd om dit te vermelden. Deze heb ik nooit getekend voor ontvangst en dus ook niet aangekregen!

Mogen zij zomaar zonder rechtbank of eender een rekening blokkeren? Zeker omdat we niet wisten dat ze de rekening gingen blokkeren? Anders hadden we de boete direct betaald uiteraard.

Zij vertelde ook (heel onvriendelijke vrouw trouwens) dat ik 20 boetes heb. Ik heb hier nooit iets van gehad, zie ook niks staan op myminfin. Heel onverwacht dus..

Kan je ergens anders de boetes raadplegen dan?

Bedankt alvast voor de reacties

Groeten
Lizzy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 jun 2020 15:15

Dit zal enkel bewarend beslag zijn, en dit kan zelfs zonder rechtbank.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12828

#3 , 17 jun 2020 15:20

Best via mail een overzicht vragen van de openstaande schulden. Als er zoveel post niet aankomt, gaat er ergens een probleem zijn.

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 17 jun 2020 16:37

Ben je soms recent verhuisd? Adreswijziging medegedeeld?

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#5 , 17 jun 2020 16:45

Gelieve hoogdringend contact op te nemen met je plaatselijk ocmw of het CAW.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 17 jun 2020 17:56

Best contact opnemen me de dienst belastingen, want zij hebben beslag gelegd, en niet een andere dienst , zij weten waarover het gaat en anders niemand .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jefke007
Berichten: 1812

#7 , 17 jun 2020 20:36

Heb dat toch ook al gehoord hoor dat mensen in Delhaize soms vaststellen dat hun rekening is geblokkeerd volledig , en dat door een vergeten belastingschuld van bv 100 euro.
Een weken later slechts die 100 euro er afhalen, maar voorlopig de VOLLEDIGE rekening kunnen blokkeren ( eigenlijk wel heel erg )
Belastingen mogen helaas veel

Ze hebben niet echt een uitvoerbare titel nodig om beslag te leggen

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#8 , 17 jun 2020 21:04

DenLowie,ik kan u verzekeren dat de OCMW's in heel wat schulddossiers zeer goede resultaten behalen. Mogelijk is budgettering en/of zijn andere maatregelen aangewezen. Ik stel nergens dat T.S. geen contact moet/mag opnemen met de belastingen. Ik bied enkel een oplossing aan. Onderschat de OCMW's niet, dit zijn vakmensen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 18 jun 2020 09:17

Heb dat toch ook al gehoord hoor dat mensen in Delhaize soms vaststellen dat hun rekening is geblokkeerd volledig , en dat door een vergeten belastingschuld van bv 100 euro.
Een weken later slechts die 100 euro er afhalen, maar voorlopig de VOLLEDIGE rekening kunnen blokkeren ( eigenlijk wel heel erg )
Belastingen mogen helaas veel

Roddel

jefke007
Berichten: 1812

#10 , 18 jun 2020 09:29

denk niet dat het roddel is

https://www.spaargids.be/forum/laattijd ... ng#p198359


een paar honderd berichtjes zijn er over geschreven

"Door een vergissing heb ik een rekening van 301,09 euro aan de belastingen niet betaald voor de vervaldatum, 16 juli, ik heb de rekening geklasseerd in de overtuiging dat ik ze betaald had, een geval van verstrooidheid, het overkomt een mens al eens, mij toch.
Eind augustus krijg ik per brief een herinnering voor deze rekening (niet aangetekend!), 3 werkdagen later, op dinsdag 2 september wordt er beslist om mijn rekeningen te blokkeren, op vrijdag 5 september sta ik aan de kassa en stel ik vast dat ik niet meer kan betalen, niet met gewone bankkaart, niet met Visa. Ondertussen zijn we 12 september en ga ik een nieuw weekend in zonder dat ik enige verrichting kan doen, zonder dat ik aan mijn geld kan.
De gevolgen zijn niet min, als alleenstaande mama word ik met een kind van 3 gedurende langer dan een week zonder geld gezet, ik stel vrijdagavond vast dat ik niet met mijn kind naar de geplande doktersafspraak kan, ik kan geen medicatie halen, geen voedsel, daar sta ik dan, allemaal het gevolg van het feit dat ik me vergist heb, een mens zal eens een fout maken.
Ik begrijp niet hoe onze overheid dergelijke praktijken kan laten doorgaan, hoe ze dit kunnen verantwoorden naar mij maar vooral naar mijn dochter van 3 jaar. Dit is een onmenselijk beleid en ik wil iedereen waarschuwen zodat ze niet hetzelfde moeten meemaken als waar ik nu in zit."

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”