Student-zelfstandige verkoop verzamelobjecten

JordanPal
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Student-zelfstandige verkoop verzamelobjecten

#1 , 06 mei 2020 01:37

Beste forumleden

Ik zou graag beginnen met de verkoop van verzamelobjecten om geld bij te verdienen. Op dit moment ben ik nog student en 20 jaar oud, waardoor ik in aanmerking kom om student-zelfstandige te worden. De producten die ik aankoop, koop ik van de winkels die de verzamelobjecten verkopen. Omdat deze producten moeilijk zijn om aan te kopen, kan ik ze voor meer verkopen dan de aankoopprijs. Nu heb ik enkele vragen over deze situatie:

  • Ik de laatste paar jaren al veel producten aangekocht om te verkopen. Ik heb deze producten nog niet verkocht omdat ik nog geen ondernemingsnummer heb en ik alles officieel wil verkopen. Als ik nu als student-zelfstandige registreer mag ik dan de producten verkopen die ik al had aangekocht voor dat ik was geregistreerd?
  • Moet ik van elke aankoop een officieel factuur hebben? Sommige winkels geven niet altijd een factuur bij aankoop, kan ik dan nog steeds de aankoopprijs aftrekken van de omzet van het product?
  • De producten die ik nu al bezit heb ik aangekocht met mijn spaargeld. Als ik deze producten verkoop kan ik dan gewoon het geïnvesteerde bedrag terug storten op mijn spaarrekening?
Alvast bedankt voor de hulp.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding