belastingsterugave

jolys95
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

belastingsterugave

#1 , 22 apr 2020 10:42

ik zit met een groot probleem .
dus mijn belastingen zijn gestort op een rekening waar ik geen volmacht van heb en dus geen informatie over krijg van wie deze is of dergelijke van de bank .
het gaat over meer als 800€ dat ik kwijt ben de bank wilt mij niet helpen heb hun heraaldelijk gevraagt wat ik aan de situatie kan doen en krijg geen antwoord .
ik wil kost as kost dit geld terug .
iemand die mij kan helpen ? die weet wat ik moet ondernemen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 22 apr 2020 10:53

Wie heeft de fout gemaakt, u zelf of de belastingen?

jolys95
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 apr 2020 10:59

ja dat weet ik, dus niet
vorig jaar was het op de juiste rekeningnummer gestort dus ik vermoed de belastingen

Reclame

pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 apr 2020 11:09

Als je de afrekening krijgt staat daar klaar en duidelijk op vermeld op welk rekeningnummer er zal teruggestort worden en wanneer. Heb je dat dan niet gecontroleerd of komen die rekeningnummers niet overeen.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 apr 2020 11:15

u kunt toch kijken op uw belastingaangifte welke bankrekening u heeft ingevuld. Of indien met Tax onweb : kunt u kijken welke rekening in uw dossier staat vermeld.

Indien de fout bij de belastingen zit, kunt een klacht indienen om het bedrag terug te krijgen ( gaat wel lang duren ). Zij moeten dan het bedrag terugeisen van de begunstigde en overschrijven naar u.

Maar eerst nakijken wie de fout heeft gemaakt.

Bedrag gestort op een rekening waar u geen volmacht over heeft. Is het een rekening van een ex-partner of een aanverwant persoon ?? Indien u de rekeninghouder kent, kunt u het bedrag daar terug vragen.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 22 apr 2020 14:41

u kunt toch kijken op uw belastingaangifte welke bankrekening u heeft ingevuld. Of indien met Tax onweb : kunt u kijken welke rekening in uw dossier staat vermeld.
Niet enkel kijken, ook aanpassen ...

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#7 , 22 apr 2020 15:27

u kunt toch kijken op uw belastingaangifte welke bankrekening u heeft ingevuld. Of indien met Tax onweb : kunt u kijken welke rekening in uw dossier staat vermeld.
Niet enkel kijken, ook aanpassen ...
Absoluut correct. En zoals gezegd kon TS het ook reeds vaststellen bij het ontvangen van het aanslagbiljet.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”