Aanpassing kadastraal inkomen 5KI°


Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#17 , 01 apr 2020 11:22

ER wordt verondersteld dat zo'n 2/3 van de won ingen CV hebben. In realiteit ligt dat cijfer rond 90 %. Er is in bijna 40 jaar geen controle meer gedaan : het KI wordt elk jaar gewoon geïndexeerd.
Hetgeen hierbij verteld is, toont de dringendheid van een 'actualisatie' van de KI's in dit land. Echte aanpassingen aan de reële toestand van de gebouwen. Verhogingen wegens verbouwingen, bijkomende garage, aanleg CV,... maar tevens verlagingen wegens wijzigingen, veroudering, ….
Ik hoor dat sommige gemeenten er werk gaan van maken - ipv de hogere overheid.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#18 , 02 apr 2020 09:48

ER wordt verondersteld dat zo'n 2/3 van de won ingen CV hebben. In realiteit ligt dat cijfer rond 90 %. Er is in bijna 40 jaar geen controle meer gedaan : het KI wordt elk jaar gewoon geïndexeerd.
Hetgeen hierbij verteld is, toont de dringendheid van een 'actualisatie' van de KI's in dit land. Echte aanpassingen aan de reële toestand van de gebouwen. Verhogingen wegens verbouwingen, bijkomende garage, aanleg CV,... maar tevens verlagingen wegens wijzigingen, veroudering, ….
Ik hoor dat sommige gemeenten er werk gaan van maken - ipv de hogere overheid.
Ahum, sta mij toe om dat rotsvast te betwisten. Mijn collega's doen honderden huisbezoeken op een jaar, welliswaar bijna allemaal in verhuurde woningen, en een centrale verwarming is nog steeds niet de norm in dit segment van de markt. Regio Zuid-West-Vlaanderen.
Verwarming, ja, maar centrale verwarming is nog iets anders he...

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”