Verkeersbelastingen op naam van dochter

Klops
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verkeersbelastingen op naam van dochter

#1 , 26 mar 2020 09:01

Even een vraagje. Mijn ex en nieuwe partner nemen het niet zo nauw met betalen van rekeningen. Hierdoor zijn er al meermaals incassobureaus en dergelijke ingeschakelt geweest door de scholen van onze kinderen. Nu kreeg onze dochter maandag plots een telefoontje van de autobelastingen, deze zou niet betaald zijn. Dochter word dit jaar 18, werkt nog niet en heeft nog geen auto. Hoe kan het dan dat ze haar bellen hiervoor? Kan de papa achter haar rug om de auto bij de belastingen op haar naam hebben gezet? Zou de papa haar een auto hebben gekocht en zo ja kan dit zomaar worden aangegeven bij de belastingen zonder handtekening ?? Ik begrijp er niets meer van. Vraag me ook af of de dochter eenmaal ze werk heeft ook moet gaan betalen als de papa schulden maakt. ( vader heeft de kinderen ten laste, dus wettelijk adres staat bij hem)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 26 mar 2020 09:24

Telefoon van de Vlaamse Belastingsdienst ?
Zeker dat het geen poging tot oplichting was ?

Minderjarigen kunnen geen voertuig inschrijven.
Mogelijk heeft de belastingsdienst gebeld naar een nummer dat ze op dat adres wel gevonden hebben :?:

Laat haar eventueel zelf de betreffende dienst bellen, en vragen of er op haar naam enige belasting open staat, en waarvoor.
Of zij gebeld hebben :?:
Vraag me ook af of de dochter eenmaal ze werk heeft ook moet gaan betalen als de papa schulden maakt. ( vader heeft de kinderen ten laste, dus wettelijk adres staat bij hem
Eens 18 kan ze toch gaan wonen waar ze wil ?


Schulden zijn persoonlijk, dus schulden van vader gaan niet over op dochter.
(Wel uitkijken bij erfenis ooit, dat ze geen erfenis met schulden aanvaardt ... maar anders is er geen overdracht van schulden.)

Wel kunnen haar eigen spullen in beslag genomen worden, als ze door deurwaarder aangetroffen worden in huis van een schuldenaar.

pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 mar 2020 15:18

Verkeersbelasting is steeds gekoppeld aan een nummerplaat. Heb nog nooit geweten dat de belastingdiensten u opbellen om te melden dat de belastingen niet betaald zijn. Dus vermoed dat hier iets anders aan de hand is.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”