Dubbele btw nr

Stevenbn
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Dubbele btw nr

#1 , 04 mar 2020 19:20

Hallo

Vraagje inverband 2btw nr op 1 adres,in dit geval ik en mijn vriendin,ik heb reeds 6j op dit adres btwnr ,nu gaat vriendin ook 1aanvragen ,eenmanszaak

Wat in slecht geval als er ooit problemen zijn met betalingen(deurwaarder)

Nemen ze dan haar materiaal van de zaak of mogen ze ook aan mijn en of ons prive gedeelte komen,zoja
Kan ik dit contractueel oplossen?
Kwestie ikzelf ingedekt ben

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ElMatzy
Berichten: 27
Juridisch actief: Ja

#2 , 04 mar 2020 23:15

Wat je kan doen is als je bijvoorbeeld elk een bureau hebt, op de deur ervan een naamplaatje hangen met je bedrijfsnaam. Kwestie dat jouw bedrijf duidelijk "afgebakend" is.

Je bent natuurlijk bij een bedrijf in eigen naam steeds persoonlijk aansprakelijk. Indien je dit wilt vermijden is het altijd mogelijk om een besloten vennootschap op te starten.

Het beste is natuurlijk gewoon om beiden financiën goed in het oog te houden, een degelijke boekhouding bij te houden (eventueel professioneel) en te zorgen dat er nooit een reden is voor een deurwaarder om te komen.

LeenW
Berichten: 12828

#3 , 05 mar 2020 08:53

Bij een eenmanszaak is het inderdaad moeilijk om dit gescheiden te houden. U kan samen een bv oprichten, eventueel voor beide activiteiten samen.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 mar 2020 09:03

Wat je kan doen is als je bijvoorbeeld elk een bureau hebt, op de deur ervan een naamplaatje hangen met je bedrijfsnaam. Kwestie dat jouw bedrijf duidelijk "afgebakend" is.
Ik heb verleden jaar toch gezien bij iemand die hier ook nog op het forum geweest is dat dit theorie is, want deze deurwaarder die kwam trok zich van de naamplaat niks van aan en schreef alles op.
Gelukkig heb ik deze mensen met raad en daad kunnen redden en is er geen faillissement voor hun gevolgd geweest ..
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

ElMatzy
Berichten: 27
Juridisch actief: Ja

#5 , 05 mar 2020 11:34

Ik heb verleden jaar toch gezien bij iemand die hier ook nog op het forum geweest is dat dit theorie is, want deze deurwaarder die kwam trok zich van de naamplaat niks van aan en schreef alles op.
Gelukkig heb ik deze mensen met raad en daad kunnen redden en is er geen faillissement voor hun gevolgd geweest ..
Dat durft helaas wel te gebeuren ja.. Maar het is de facto, als je een eenmanszaak hebt en het ook daarbij wilt houden, het enige wat je kan doen.

LeenW
Berichten: 12828

#6 , 05 mar 2020 13:21

Een naamkaartje is inderdaad niet voldoende, het gebouw moet officieel opgesplitst worden, met de nodig vergunningen.

Stevenbn
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#7 , 10 mar 2020 20:13

Dank u voor advies
Ja dacht ik ook dat er niet veel aan te doen is
Uiteraard zorg ik dat het financiele wat mij betreft steeds inorde is,ben ik zeer stipt in
Maar ik weet dat je zeker in het begin goed moet opletten
En een fout snel kan gemaakt worden,is haar eerte keer dus hoopte ik mij wat in te dekken ,je weet nooit uiteraard

Zelf heb ik het te druk met mijn zaak dus beide bezig te zijn is moeilijkdus kan het niet steeds controleren

Wat wel zo is is dat de eigendom enz op mijn naam staat,of speelt dit geen rol?

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”