gemeentebelasting op huisvuil

Rizepap
Topic Starter

gemeentebelasting op huisvuil

#1 , 11 aug 2008 08:23

Op 1 juni van dit jaar ben ik verhuisd naar een andere gemeente(van Lommel naar Balen),waar ik ondertussen al een bijdrage voor het ophalen van het huisvuil betaald heb. Nu krijg ik vandaag een aanslagbiljet(uitvoerbaar verklaard op 07/07/2008) in de bus van stad Lommel waarin ik wordt verwacht de volle pot te betalen,terwijl ik maar 5 maanden van hun diensten genoten heb.Ik heb net een mail gestuurd dat ik verwacht dat het bedrag berekend wordt op geleverde prestaties, en ik geenszins van plan ben om voor een volledig jaar te betalen.Maar sta ik in deze wel recht in mijn schoenen?

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker47

#2 , 11 aug 2008 10:48

Is normaalgezien toestand toch die telt op 01.01.2008?

Is na te zien in gemeentereglementen. Bellen naar gemeentebestuur kan opheldering brengen

Rizepap
Topic Starter

#3 , 12 aug 2008 07:39

Ga ik zeker doen,bedankt.

Reclame

j.demoor

#4 , 12 aug 2008 11:19

Op de keerzijde van uw aanslagbiljet moet de bezwaarprocedure vermeld zijn.Lees deze zorgvuldig en gedraag u ernaar.

“Art.569.De rechtbank van eerste aanleg neemt kennis:32° van geschillen betreffende de toepassing van een belastingwet.”(Ger.W.=Gerechtelijk Wetboek).

“Art.1385undecies.Tegen de belastingadministratie wordt de vordering inzake de geschillen bedoeld in artikel 569, eerste lid, 32°, slechts toegelaten indien de eiser voorafgaandelijk het door of krachtens de wet georganiseerde administratief beroep heeft ingesteld.De vordering wordt ingesteld ten vroegste zes maanden vanaf de datum van ontvangst van het administratief beroep zo over dit beroep geen uitspraak is gedaan en, op straffe van verval, uiterlijk binnen een termijn van drie maanden vanaf de kennisgeving van de beslissing met betrekking tot het administratief verhaal.De in het tweede lid bedoelde termijn van zes maanden wordt met drie maanden verlengd wanneer de betwiste aanslag van ambtswege door de administratie is gevestigd.”(Ger.W.).

Ga volledigheidshalve naar (Belgische wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be/ . Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’.Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”