Dubbele sanctionering verboden?

Dolf7
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Dubbele sanctionering verboden?

#1 , 21 jan 2020 00:40

Gegroet,

ik zat met de vraag of dubbele sanctionering in deze context verboden/onjuist is.
Zit namelijk met een gerechtelijke verbeurdverklaring van gelden (bitcoin gerelateerd). Allemaal goed en wel in orden gebracht aan vadertje staat.
Word mij nadien nog een brief verzonden dat ze een belasting heffing en of fiscale boete willen geven op diezelfde gelden die gebruikt zijn (over mijn bankrekening) van het profijt van diezelfde verbeurd verklaring. (Omdat mijn belastingaangifte onjuist was)

Is dit onjuist? Na het aankaarten dat naar mijn mening dit onjuist is heeft fod contact met mij verbroken.
Of toch maar eens een fiscalist onder de arm nemen?
Het is niet de eerste keer dat de FOD een fout op mij begaat.
Als je niet goed oplet betaal je onnodig.
Wanneer ik er langst ga weet niemand van iets, is de helft aan het thuis werken en onbereikbaar.


Fijne dag!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12817

#2 , 21 jan 2020 08:55

Volgens mij is dat niet dubbel, het is niet omdat u iets illegaal verdient, dat dat niet belastbaar is. Dus in het geval dat (was niet helemaal duidelijk in uw post) de Fiscus enkel uw belastingaangifte corrigeert op wat u niet hebt aangegeven, staat dat los van uw gerechtelijke vervolging over de oorsprong van dat geld.

Dubbel zou zijn als u een fiscale boete krijgt voor fraude en daarbovenop nog eens een gevangenis (of andere) straf krijgt van Justitie.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”