belastingen

Berk
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

belastingen

#1 , 03 jan 2020 17:26

Beste,

ik heb een vraag in verband met de belastingen.

Tot nu toe heb ik nog geen belastingbrief gekregen.
Normaal gezien andere jaren ben ik allenstande geweest en ik heb altijd mijn belastingbrief in oktober ontvangen en in einde van december heb ik altijd mijn geld teruggekregen.
Deze jaar (liever aangifte 2019) heb ik eerste keer als samenwonend gemeenschappelijke belastingaangifte gegeven en ik heb ook in bijberoep gestart.

Kan dat zijn dat deze een reden is waaroom mijn belastingbrief nog niet gekomen is? Wanneer kan ik die eventueel verwachten?
Is het nodig contact met mijn belastingkantoor opnemen of liever gewoon te wachten.

Alvast bedankt voor de antwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 03 jan 2020 17:27

Het is een lotterij, gewoon afwachten dus.

ikkimausi
Berichten: 29
Juridisch actief: Ja

#3 , 03 jan 2020 17:35

Het is inderdaad gewoon afwachten. Normaal gezien heeft de belastingsdienst tot 30 juni 2020 om het aanslagbiljet te versturen.

Sommige jaren heb ik mijn aanslagbiljet al in augustus gehad en de terugbetaling in oktober. Andere jaren was het dan weer januari of zelfs maart. Heel frustrerend, maar veel kan je niet doen.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 jan 2020 17:52

De reden is dat je nu een bijberoep heeft, de meeste zelfstandigen krijgen hun belastingbrief later, zij mogen ook langer wachten met indienen, dan een werknemer, maar komen doet hij toch en zoals al gemeld mag men wachten tot eind juni
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 jan 2020 19:29

Beste Berk,
Uw situatie is normaal. De belastingen hebben tot 30.06.2020 de tijd om de aanslag te vestigen.
Opvallend dit jaar is dat de aangiften met nieuwe situaties ( scheidingen, samenwonenden, bijberoepen en nieuwe gezinnen ) hun aanslag later krijgen dan anders. Ik heb al voor verschillende personen hieromtrent geïnformeerd bij de FOD financiën en die zeggen tijd tot 30.06.2020 en zoals hierboven gezegd een loterij.
U kunt deze aanslag ook niet laten versnellen, daar is geen enkele wettige reden voor.
Zeker die diensten niet onder druk zetten, want dan maakt ge meer kans op extra controle ( uit ervaring ).

Berk
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#6 , 03 jan 2020 20:34

Hartelijk bedankt, iedereen voor een antwoord.
U hebt al mijn veronderstellingen bevestigd. Ik zal gehoorzaam op de belastingdienst wachten :D

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 03 jan 2020 22:14

Ik heb een simpeler aangifte, en bij mij is de fanmail van financiën ook nog maar net binnengevallen

Ze zijn er laat mee
Ik ben één van die gelukkigen die royaal mag bijsponsoren ...

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”