Online geld verdienen als minderjarige.

slishke
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Online geld verdienen als minderjarige.

#1 , 11 nov 2019 18:34

Hey,

Ik heb een vraag over het "Online geld verdienen als minderjarige" Als je hiermee geld verdient, wat je ook doet. Mag dit dan? Moet je deze inkomsten ergens aangeven, je ergens registreren of hoeft dat niet, of moet dat pas nadat je één of andere drempel overschrijd?

- Slishke

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 11 nov 2019 19:03

Over wat gaat het juist? Een minderjarige kan geen handelaar zijn, dus veel gaat al uitgesloten zijn.

slishke
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 nov 2019 21:11

Over wat gaat het juist? Een minderjarige kan geen handelaar zijn, dus veel gaat al uitgesloten zijn.
Over bijvoorbeeld youtube inkomsten, of als je bijvoorbeeld een website hebt waarop je reclame op hebt en je daaruit inkomsten krijgt, diensten op fiverr etc..

Reclame

LeenW
Berichten: 12825

#4 , 12 nov 2019 22:55

Zoiets kan niet als minderjarige. Ofwel moet u alles via uw ouders regelen (maar zij zitten dan wel met de fiscale gevolgen), ofwel nog een paar jaartjes wachten.

slishke
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 nov 2019 15:28

Zoiets kan niet als minderjarige. Ofwel moet u alles via uw ouders regelen (maar zij zitten dan wel met de fiscale gevolgen), ofwel nog een paar jaartjes wachten.
Dus er is geen enkele manier?, ook niet onder een bepaalde drempel?. Kan je ook niet als minderjarige een "bedrijf" beginnen met toestemming van je ouders, om dan te gaan dropshippen bijvoorbeeld?

LeenW
Berichten: 12825

#6 , 13 nov 2019 15:31

Zoiets kan niet als minderjarige. Ofwel moet u alles via uw ouders regelen (maar zij zitten dan wel met de fiscale gevolgen), ofwel nog een paar jaartjes wachten.
Dus er is geen enkele manier?, ook niet onder een bepaalde drempel?. Kan je ook niet als minderjarige een "bedrijf" beginnen met toestemming van je ouders, om dan te gaan dropshippen bijvoorbeeld?
Neen, daar moet je ook meerderjarig voor zijn. Maar er zijn bedrijven genoeg (horeca, bakkers, ...) die u een job willen geven omdat uw leeftijd daar dan weer wel voordelig is.

JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#7 , 13 nov 2019 15:56

U kan u ook laten ontvoogden en meerderjarig verklaren.
Dit eens lezen
viewtopic.php?f=27&t=4992
JurecaBE moderator

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#8 , 13 nov 2019 16:56

Jureca.be, mag ik er u op wijzen dat de aanvraag om ontvoogding van beide ouders en bij onenigheid van één van de ouders moet uitgaan? Het initiatief kan in deze situatie niet van de minderjarige uitgaan.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

slishke
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#9 , 13 nov 2019 17:28

U kan u ook laten ontvoogden en meerderjarig verklaren.
Dit eens lezen
viewtopic.php?f=27&t=4992
Ik denk niet dat mijn ouders me gaan ontvoogden, gewoon omdat ik een webshopje wil beginnen :). Ik dacht dat er zoiets was dat je een webshop kon starten met toestemming van je ouders. Of dat je bijvoorbeeld inkomsten kan verdienen via internet, (youtube, webiteads, en dat het onder een bepaalde drempel wel mocht.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”