Vraagje Renting van auto.

Ice’ke
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vraagje Renting van auto.

#1 , 10 nov 2019 13:16

Hey,

Ik heb een vraagje, ik ben zaakvoerder van een bvba. Nu zou ik een wagen (hybride) willen aankopen.

Ik zou deze op een Renting willen aankopen.
Nu is men vraag.
Ik zou deze met een voorschot en restwaarde nemen.
Vb wagen 50000€ ex btw
10000€ voorschot
10000€ Restwaarde
30000€ afbetaling 60 maanden.

Kan ik mijn voorschot nog dit jaar 2019 volledig aftrekken?
Of hoe wordt dit gedaan?

Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 10 nov 2019 18:47

Hetgeen jij beschrijft is geen renting. Bij renting huur je een wagen van de kredietmaatschappij. De factuur is op hun naam en jij betaalt maandelijks een huur,die je boekt als onkosten.
Toch eens met je boekhouder overleggen of je misschien niet leasing bedoelt. Dat is juridisch, economisch en boekhoudkundig iets anders.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

basejumper
Berichten: 4629
Locatie: Diest

#3 , 07 dec 2019 19:22

Wat laattijdig toch een aanvulling. Leasing en renting zijn beiden bij leasingmaatschappijen mogelijk.
Bij leasing is er een eind aanklopte van Max 15 %. Bij Renting is er een eind aankoopoptie van minimum 16 %.

Bij een leasing wordt het goed op de balans geactiveerd en afgeschreven. Bij een voertuig doorgaans over 60 maanden en effectief te rekenen van maand aanschaf. Een verhoogde eerste inbreng verhoogt dus niet echt je kosten.
Een renting met minimaal 16 % aankoopoptie wordt in resultatenrekening genomen: De rentingfacturen komen in kosten. En duwen eerste hogere huur kan gebruikt worden om kosten einde jaar te optimaliseren.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”