Verkoop Stock footage zonder zelfstandig te zijn.

silkslik
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verkoop Stock footage zonder zelfstandig te zijn.

#1 , 09 nov 2019 14:12

Mag ik stock footage verkopen, en dit aangeven als occasionele inkomsten, of is er eventueel een andere manier om dit legaal aan te geven?

Ik heb geen vaste job -> Bijberoep gaat niet.
Alles wat ik doe van zelfstandige activiteit doe ik via Tentoo. Dus in hoofdberoep gaat ook niet. Daar heb ik nog niet voldoende klanten voor.

Er moet ergens een manier toch zijn om dit even te testen? Zal over nog geen 500 euro gaan per jaar in het begin. Maar enigste manier om dit te laten groeien, dat hoofdberoep of bijberoep de moeite wordt, is door er gewoon aan te starten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 nov 2019 17:31

Mag ik er u op wijzen dat u zelfstandige in hoofdberoep bent indien u activiteiten als zelfstandigen ontwikkeld terwijl je geen werknemer of gelijkgesteld in hoofdberoep bent. Indien u een uitkering geniet, zal u deze activiteit moeten aangeven.

Kijk hier eens:

https://www.cultuurloket.be/kennisbank/ ... -inkomsten

Hier vind je een zeer goede uitleg op je vraagstelling.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud.

Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

silkslik
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 nov 2019 20:49

Als ik het zo lees. Is er dus geen optie.

Behalve zelfstandig in hoofdberoep worden, en de minima aan sociale zekerheid betalen. Met andere woorden: meer betalen dat ik eigenlijk zou kunnen verdienen.

Of niet meer via interim werken, maar een vaste job vinden. En dan via bijberoep werken.

Behalve als iemand anders nog een suggestie heeft waar ik wat zou moeten over opzoeken.

Reclame

LeenW
Berichten: 12828

#4 , 09 nov 2019 21:02

Tentoo is op zich al een beetje een grijze zone. Dat maakt immers van zelfstandigen werknemers. Is het een optie om alles als zelfstandige te doen (en er nog iets van over te houden?)

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”