nieuwe situaties, die de wetgeving (nog) niet heeft voorzien

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

Re: nieuwe situaties, die de wetgeving (nog) niet heeft voorzien

#16 , 15 okt 2019 17:10

U vindt het blijkbaar niet nodig om op mijn vraag te antwoorden.

Mag ik er u op wijzen dat u voor iedere activiteit de toestemming van de medisch adviseur moet hebben. Verder wil ik u wijzen op het feit dat wanneer er andere inkomsten verworven worden dit mogelijk met uw uitkering kan verrekend worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas1
Topic Starter
Berichten: 184

#17 , 15 okt 2019 17:25

Wat bedoelt u precies met normaal beheer van uw privévermogen?
Dat is een door de belastingdienst gegeven terminologie aan de activiteit die ik zou willen gaan uitvoeren in de toekomst. Het zou volgens hen onder 'diverse inkomsten' vallen. Maar mijn vraag is dan of ik die mag cummuleren met mijn ziekte uitkering.
Wat bedoel je precies met winsten genereren?Wat is de aard van uw activiteit?
Per 1 euro die ik investeer op een website, krijg daarna, door op ads te klikken 1.54 euro terug.
Voor de duidelijkheid: ik doe dit niet op dit moment. Ik wil eerst uitsluitsel krijgen of ik dit mag combineren met mijn ziekte-uitkering.
Welke was de job waarvoor je arbeidsongeschikt werd verklaard?
Ik werkte als opvoeder in een instelling bijzondere jeugdzorg.

Thomas Morus
Berichten: 5917
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#18 , 15 okt 2019 17:30

Dat "klikken" is geen beheer van uw privé vermogen.
Het is manuele arbeid tegen vergoeding.
Met mogelijk RSI als gevolg en nog langer ziekteuitkering :lol: .
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

jefke007
Berichten: 1812

#19 , 15 okt 2019 17:31

" activiteit die ik zou willen gaan uitvoeren "


Daar is ALTIJD een toelating van de adviserend arts ( AA) voor nodig, zelfs als je er geen eurocent mee zou verdienen


Je mag wel miljardair zijn, die bv op de beurs -zolang hij zich als een goed huisvader gedraagt - daar nog een paar miljard euro tijdens de ziekte kunt verdienen
Laatst gewijzigd door jefke007 op 15 okt 2019 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Thomas1
Topic Starter
Berichten: 184

#20 , 15 okt 2019 17:33

Dat "klikken" is geen beheer van uw privé vermogen.
Het is manuele arbeid tegen vergoeding.
Met mogelijk RSI als gevolg en nog langer ziekteuitkering :lol: .
Alle gekheid op een stokje: voor de duidelijkheid: het gaat om slechts 25 ads per dag. Dat kan je moeilijk 'arbeid' noemen.
En ten tweede: de belastingdienst dacht daar anders over.

Maar de vraag is simpel: kan je diverse inkomsten of beheer van privévermogen cummuleren met ziekte uitkering. Simpele vraag. Meer uitleg hoeft daar niet bij.
Laatst gewijzigd door Thomas1 op 15 okt 2019 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.

jefke007
Berichten: 1812

#21 , 15 okt 2019 17:34

"Dat kan je moeilijk 'arbeid' noemen." Wie bepaalt wat moeilijk is

Voor één seconde werk heb je een VOORAFGAANDELIJKE toelating van de adviserend arts voor nodig

Thomas Morus
Berichten: 5917
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#22 , 15 okt 2019 17:35

Ze twijfelden toch want ze zegden dat u voor de zekerheid een ruling met aanvragen.
Best klik per klik, kwestie van een fiscaal-illegale klik te vermijden.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

jefke007
Berichten: 1812

#23 , 15 okt 2019 17:37

Dat "klikken" is geen beheer van uw privé vermogen.
Het is manuele arbeid tegen vergoeding.
Met mogelijk RSI als gevolg en nog langer ziekteuitkering :lol: .

als hij geen toelating heeft gevraagd aan de advisterend arts, zal zijn ziektevergoeding zelfs onmiddellijk stoppen, ook al is hij doodziek

Thomas1
Topic Starter
Berichten: 184

#24 , 15 okt 2019 17:38

dus je mag diverse inkomsten of normaal beheer van het privévermogen cummuleren met je ziekteuitkering, leidt ik indirect uit de ontwijkende antwoorden hier af. 8_)

Thomas Morus
Berichten: 5917
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#25 , 15 okt 2019 17:40

Neen het omgekeerde.
Diverse inkomsten is geen synoniem van normaal beheer vermogen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Thomas1
Topic Starter
Berichten: 184

#26 , 15 okt 2019 17:42

Neen het omgekeerde.
Diverse inkomsten is geen synoniem van normaal beheer vermogen.
ok. Het ging het belastingkantoor om 'normaal beheer vermogen'. Dus, niet om diverse inkomsten volgens u. Dus ik mag het dan cummuleren.

LeenW
Berichten: 12813

#27 , 15 okt 2019 17:44

Ik zou argumenteren dat het enkel onder normaal beheer vermogen kan vallen als het occasioneel gebeurt. Als u dat regelmatig gaat doen, is dit m.i. een zelfstandige activiteit.

Thomas1
Topic Starter
Berichten: 184

#28 , 15 okt 2019 17:47

Kijk, ik heb er geen enkel probleem mee de toestemming te vragen van de adviserend geneesheer van het ziekenfonds en evenmin dit als zelfstandige activiteit in bijberoep te doen. Alleen weet ik niet hoe ik dat moet invullen. Het gaat om een website waar je geld verdient als je slechts 25 ads per dag bekijkt, en dit elke dag. Ik weet niet hoe je zoiets moet aangeven qua aantal uren per week enzovoort. Want in de brief van het ziekefonds vraagt men naar aantal uren per dag of per week. Er zijn tal van nieuwe wijzen waarop geld wordt verdiend online, waar de huidige wetgeving (nog) niet op voorzien is.

LeenW
Berichten: 12813

#29 , 15 okt 2019 17:51

Waarom niet, valt toch perfect onder Artikel 4 btw wetboek?

Belastingplichtige is eenieder die in de uitoefening van een economische activiteit geregeld en zelfstandig, met of zonder winstoogmerk, hoofdzakelijk of aanvullend, leveringen van goederen of diensten verricht die in dit Wetboek zijn omschreven, ongeacht op welke plaats de economische activiteit wordt uitgeoefend.

Thomas1
Topic Starter
Berichten: 184

#30 , 15 okt 2019 17:52

Ik zou argumenteren dat het enkel onder normaal beheer vermogen kan vallen als het occasioneel gebeurt. Als u dat regelmatig gaat doen, is dit m.i. een zelfstandige activiteit.
Ja, daar denk ik dat je gelijk hebt. Maar zeker weet ik dat niet. Vandaar dat die 'ruling' uitkomst kan bieden.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”