Zwartwerk + uitkering RVA

KarolienVDW
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Zwartwerk + uitkering RVA

#1 , 15 okt 2019 12:43

Goeiemiddag,

een persoon uit onze omgeving loopt er altijd de kantjes van af op gebied van belastingen en de fiscale wetgeving misbruiken.
Hij zoekt steeds manieren om optimaal te profiteren van vadertje staat en zo weinig mogelijk te moeten afdragen.

We zijn ervan op de hoogte dat hij momenteel zijn ondernemingsnummer opgezegd heeft om te kunnen profiteren van de combinatie uitkering RVA (ouderschapsverlof) en zwartwerk als bijverdienste (klust zelfstandig aan auto's tegen royale vergoeding zonder ondernemingsnummer).

Omdat wij faliekant tegen zulke praktijken zijn, deden wij onlangs melding bij het 'Meldpunt voor een Eerlijke Concurrentie' wegens zwartwerk.

Ik vraag me af of die dan automatisch ook samenwerken met FOD Financiën/BTW of moeten wij hiervoor een afzonderlijke melding doen?

Met vriendelijke groeten,

Karolien

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 okt 2019 12:54

Die werken allemaal te samen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Fortuin
Berichten: 1013

#3 , 16 okt 2019 15:18

Ik moedig zwartwerk en dergelijke zeker en vast niet aan, maar aub, wat een zever.

"Omdat wij faliekant tegen zulke praktijken zijn".

Het zal wel zijn omdat iemand u tegen de schenen geschupt heeft om gelijk welke reden. Er zijn al genoeg ongezonde mensen in de wereld ("oei een tak van de boom hangt over mijn perceel", "oei hij drinkt teveel alcohol", "oei uw haag komt te ver", etc)

Ik stel voor dat u de focus legt op uw eigen leven, in plaats van de rekening van iemand anders te maken. Als men echt misbruik maakt van het systeem, dan valt men vroeg of laat wel door de mand. Eén persoon (of 1.000) met een uitkering maken of breken de staatskas niet.

Ik stond vandaag rustig te wachten in het begin van de rij op de luchthaven, en er stonden nog ~150 mensen te wachten achter mij. Om iemand slecht te been was liet ik deze persoon tussenspringen in de rij, en ik werd haast afgemaakt door de 20 mensen die achter mij stonden te wachten.

Mensen zouden beter wat vriendelijker zijn voor elkaar, en niet steeds voor iedereen de rekening zitten maken. Persoonlijk is dit voor mij ziekelijk gedrag.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”