Keuring voor verkoop als handelaar. Dit aangeven?

Kiekeboe__
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Keuring voor verkoop als handelaar. Dit aangeven?

#1 , 08 okt 2019 22:15

Beste,

Ik ben sinds kort autohandelaars. Nu keur ik zo nu en dan wagens voor mensen die mij bellen om dit te doen na aanleiding van een advertentie op het internet. Tot nu toe doe ik dit gewoon zonder iets in te vullen en zij betalen mij een bedrag voor het gaan naar de keuring en het gebruiken van mijn platen. Fijne bij verdienste.

Maar de vraag is nu, moet ik hier zelf iets mee doen? Iets invullen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 okt 2019 22:25

Heb je geen boekhouding ??

Kasboek ??

u heeft handelaarsplaten en een btw nummer ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Sirkii
Berichten: 5410

#3 , 08 okt 2019 22:47

Dat noemen ze in t zwart werken. Mag niet. Maar er mag zoveel niet ;-). Wel niet boos worden als de belastingen langskomen met een gepeperde rekening ;-(

Reclame

Kiekeboe__
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 okt 2019 22:56

Heb je geen boekhouding ??

Kasboek ??

u heeft handelaarsplaten en een btw nummer ?
Ik heb wel een boekhouding voor de auto’s die ik koop en verkoop, maar niet voor de keuringen voor verkoop die ik voor andere mensen doe.

Heb een btw nummer en handelaars platen. Maar ik rij gewoon naar de keuring en keur die voor een klant. Geef de auto af en dat is het...

Kiekeboe__
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 okt 2019 22:57

Dat noemen ze in t zwart werken. Mag niet. Maar er mag zoveel niet ;-). Wel niet boos worden als de belastingen langskomen met een gepeperde rekening ;-(
Dat is totaal niet mijn bedoeling, maar wist niet dat het zo een drama was...


En hoe komen ze daar achter? En wat bedraagt de rekening?

loeki
Berichten: 267

#6 , 09 okt 2019 06:11

Men kan steeds de link leggen met welke voertuigen U op de keuring bent geweest en welke voertuigen in Uw administratie zitten.
Het verschil is gewoon "zwarte keuringen" cq "zwartwerk"
De sanctie: even bellen met de FOD.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 09 okt 2019 09:03

U bent zeer fout bezig !!!

Ieder keer dat u met je handelaarsplaat naar de keuring gaat word geregistreerd, en ja bij controle gaat de belastingen zeggen " mijnheer heeft zoveel keer keuring gedaan, en dit is dan XXX€ belastingen" + rsz

U bent zeer fout bezig omdat ieder keuring gekend is bij de belastingen.

Heb je geen boekhouder ??

Ieder keuring moet in je kasboek en in je uitgaande factuurboek geschreven worden.

Dit moet je ook aangeven einde kwartaal bij je BTW aangiften !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 09 okt 2019 12:10

Dus als ik het goed begrijp mag TS dat wel doen, zonder de auto achteraf ook effectief te verkopen, maar dan dient hij het ook aan te geven en in de boeken te vermelden

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 09 okt 2019 12:31

@mava
Natuurlijk u mag vragen aan je garagist om in u plaats naar de keuring te gaan, met zijn handelaarsplaten, en die worden altijd genoteerd !
ook mag hij met u platen laten keuren !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”