Belastingen op fulltime belegger/trader

bart90
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Belastingen op fulltime belegger/trader

#1 , 07 okt 2019 17:26

Goeiedag!

Ik ben een Belg en 29j.

Ik heb een paar vragen over hoe men belast wordt in het geval van iemand die leeft van inkomsten uit beleggen en traden.

Aan hoeveel procent belastingen kan ik me verwachten als mijn 'hoofdberoep' bestaat uit de bovenstaande activiteiten?

En eventueel iets wat ook wel wenselijk is om te weten: waar ligt de grens tussen het beleggen en traden en wat zijn de gevolgen van het overschrijden hiervan?

Als ik dit zou doen als bijberoep, is dit dan voordelig wat betreft de belastingen die betaald moeten worden?

Als laatste zou ik nog graag weten of iemand hier weet hoe het zit met deze situatie als ik als Belg ga wonen in Nederland?

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes!

Bart

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 07 okt 2019 18:56

Dit zal belast worden als een beroepsinkomen, zal er dus van af hangen hoeveel het is. Over het algemeen is via een vennootschap aantrekkelijker, maar dat is iets dat u met uw boekhouder bespreekt als u wat concrete cijfers in gedachten heeft.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”