Vraag om inlichtingen

Tulips
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

Vraag om inlichtingen

#1 , 03 okt 2019 14:13

Geachte,

Ik heb een vraag gekregen om inlichtingen naar beroepskosten,.

Wegens een lang aanslepende degeneratieve ziekte heb ik uitstel gevraagd tem 31 december.

Ik moet constant bedrust aanhouden en ik mag het huis niet verlaten.

Ik heb gevraagd om deze termijn van 1 maand aldus te verlengen.

Mijn arts heeft mij een tweetal weken geleden een ziektebriefje opgesteld: 100 pct invalide en mag het huis niet verlaten.Dit heb ik ingescand en doorgemail bij de aanvraag tot uitstel.

Dit werd miij botweg geweigerd per email:

" Ik heb uw vraag voorgelegd bij onze verantwoordelijke.

Echter kunnen wij geen uitstel toestaan. Deze info zou standaard bij uw aangifte moeten gevoegd worden."

ik heb dat ooit eens geprobeerd: iets meer dan 30 pagina´s ingescand en ik kreeg al een foutmelding dat het bestand te groot was.

Wat kan ik hiertegen beginnen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 03 okt 2019 14:14

De bijlage van 30 pagina's opsturen via Bpost.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Tulips
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 okt 2019 14:26

De bijlage van 30 pagina's opsturen via Bpost.
Probleem is dat ik verpicht ben bedrust aan te houden en mij niet buiten het huis mag begeven.

Men kan mij in geval van ziekte toch niet zomaar weigeren die verlenging?

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 okt 2019 14:43

Je kan toch je boekhouder aan huis ontbieden. Je zou ook beroep kunnen doen op thuishulp, familieleden en/of een vrijwilliger. Waar een wil is, is een weg.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

LeenW
Berichten: 12828

#5 , 03 okt 2019 14:55

U het bestand via WeTransfer of iets in die aard doormailen. Uitstel tot 31 december is echt niet realistisch.

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#6 , 03 okt 2019 14:57

Zelfs rusthuisbewoners moeten hun aangiftes tijdig indienen en daar zijn er velen end-of-life.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 03 okt 2019 15:02

De bijlage van 30 pagina's opsturen via Bpost.
Aanvulling: KOPIES opsturen, géén originelen :!:

Tulips
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#8 , 03 okt 2019 15:11

bij twee aanvragen in het verleden is mij telkens uitstel toegestaan wegen ziekte en handicap
Waarom zou men het nu dan niet willen doen?

Nu komt de betreffende brief van een andere persoon.

Sorry, maar dit lijkt mij eerder kinderachtig pestgedrag.

Normaal gezien zijn ze op de hoogte van mijn medische toesand via de fiscale bemiddelingsdienst.
Laatst gewijzigd door Tulips op 03 okt 2019 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.

LeenW
Berichten: 12828

#9 , 03 okt 2019 15:13

bij twee aanvragen in het verleden is mij telkens uitstel toegestaan wegen ziekte en handicap
Waarom zou men het nu dan niet willen doen?
Omdat 31 december niet realistisch is, die dossiers moeten dit jaar af zijn. Er is ook geen gegronde reden, aangezien uw ziekte u niet belet uw computer te gebruiken.

Tulips
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#10 , 03 okt 2019 15:22

bij twee aanvragen in het verleden is mij telkens uitstel toegestaan wegen ziekte en handicap
Waarom zou men het nu dan niet willen doen?
Omdat 31 december niet realistisch is, die dossiers moeten dit jaar af zijn. Er is ook geen gegronde reden, aangezien uw ziekte u niet belet uw computer te gebruiken.
Komaan, en het gebruik van een mobiele telefoon en tablet stond het uitsel de vorige jaren okk niet in de weg.

Bovendien heeft mijn harde schijf van mijn laptop het begeve waarop alle bwijzen stonden.
Ik moet dus eveneens ook al mijn data eerst laten recupereren om ze vervolgens te kunnen afprinten

een spijtige samenloop van omstandigheden... waarschijnlijk de wet van Murphy.

Tulips
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#11 , 03 okt 2019 15:26

ik heb epilepsie en ik moet nu rusten. De minste vorm van stress zoals deze kan een nieuwe aanval uitlokken.

LeenW
Berichten: 12828

#12 , 03 okt 2019 18:39

bij twee aanvragen in het verleden is mij telkens uitstel toegestaan wegen ziekte en handicap
Waarom zou men het nu dan niet willen doen?
Omdat 31 december niet realistisch is, die dossiers moeten dit jaar af zijn. Er is ook geen gegronde reden, aangezien uw ziekte u niet belet uw computer te gebruiken.
Komaan, en het gebruik van een mobiele telefoon en tablet stond het uitsel de vorige jaren okk niet in de weg.

Bovendien heeft mijn harde schijf van mijn laptop het begeve waarop alle bwijzen stonden.
Ik moet dus eveneens ook al mijn data eerst laten recupereren om ze vervolgens te kunnen afprinten

een spijtige samenloop van omstandigheden... waarschijnlijk de wet van Murphy.
Over welk aanslagjaar gaat het, mogelijk is er ook dreigende verjaring?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#13 , 03 okt 2019 19:49

Vraag om inlichtingen kan toch perfect via brief ??

Ik zie ook niet in dat een vraag om inlichtingen naar beroeps kosten niet onmiddellijk kan gegeven worden !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

guy263202
Berichten: 163

#14 , 04 okt 2019 07:17

Laat weten dat de gevraagde informatie bij u ter plaatste inkijkbaar is. Je hoeft helemaal NIETS te sturen noch bij de aangifte te voegen.

Sirkii
Berichten: 5396

#15 , 04 okt 2019 12:20

Laat weten dat de gevraagde informatie bij u ter plaatste inkijkbaar is. Je hoeft helemaal NIETS te sturen noch bij de aangifte te voegen.
Op welke grond is dit gebaseerd? Je moet inderdaad in tax on web niet alle bewijsstukken te uploaden doch ze wel bewaren om ze te kunnen bezorgen als de fiscus er om vraagt. Ter plaatse inkijken kan je (gelukkig maar voor de efficientie van onze ambetantenaren) niet afdwingen.

PS wijzig de instellingen van de scanner om in lagere resolutie te scannen zodat het bestand kleiner is.
PS. Als je het huis niet mag verlaten dan is er toch wel iemand die je boodschappen doet etc die kopies kan maken die je vervolgens opstuurt.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”