aanslagjaar 2019, inkomstenjaar 2018Over welk aanslagjaar gaat het, mogelijk is er ook dreigende verjaring?Komaan, en het gebruik van een mobiele telefoon en tablet stond het uitsel de vorige jaren okk niet in de weg.
Omdat 31 december niet realistisch is, die dossiers moeten dit jaar af zijn. Er is ook geen gegronde reden, aangezien uw ziekte u niet belet uw computer te gebruiken.
Bovendien heeft mijn harde schijf van mijn laptop het begeve waarop alle bwijzen stonden.
Ik moet dus eveneens ook al mijn data eerst laten recupereren om ze vervolgens te kunnen afprinten
een spijtige samenloop van omstandigheden... waarschijnlijk de wet van Murphy.
die brief heb ik ook gehadVraag om inlichtingen kan toch perfect via brief ??
Ik zie ook niet in dat een vraag om inlichtingen naar beroeps kosten niet onmiddellijk kan gegeven worden !
Ik zei ook:Laat weten dat de gevraagde informatie bij u ter plaatste inkijkbaar is. Je hoeft helemaal NIETS te sturen noch bij de aangifte te voegen.
Ik heb geschreven:Op welke grond is dit gebaseerd? Je moet inderdaad in tax on web niet alle bewijsstukken te uploaden doch ze wel bewaren om ze te kunnen bezorgen als de fiscus er om vraagt. Ter plaatse inkijken kan je (gelukkig maar voor de efficientie van onze ambetantenaren) niet afdwingen.Laat weten dat de gevraagde informatie bij u ter plaatste inkijkbaar is. Je hoeft helemaal NIETS te sturen noch bij de aangifte te voegen.
PS wijzig de instellingen van de scanner om in lagere resolutie te scannen zodat het bestand kleiner is.
PS. Als je het huis niet mag verlaten dan is er toch wel iemand die je boodschappen doet etc die kopies kan maken die je vervolgens opstuurt.
Hoeveel pech kan een mens hebben, zeg...Bovendien heeft mijn harde schijf van mijn laptop het begeven waarop alle bwijzen stonden.
Ik heb bijna elk jaar een vraag om inlichtingen. Spijtig genoeg houd ik die electronisch bij.Hoeveel pech kan een mens hebben, zeg...Bovendien heeft mijn harde schijf van mijn laptop het begeven waarop alle bwijzen stonden.
Voor volgend jaar: kopieer sowieso al uw bewijsstukken al, en leg ze klaar. Als je de vraag krijgt deze op te sturen, schakel je DHL, UPS, of whatever in. Zij komen de bewijsstukken bij je thuis ophalen en leveren ze netjes af bij het belastingskantoor. Je kan dit via mail bestellen, en als uw laptop het toevallig begeeft dan, kan je hen ook altijd bellen.
Wel vreemd dat het verzamelen, berekenen, etc... van al die beroepskosten wel lukt, maar een simpele brief versturen is een onoverkomelijk probleem? Mmm...
Waarom heb ik de indruk uit de meeste reacties die ik hier krijg dat ik het spel niet eerlijk speel? Ik kan toch ook niets verhelpen aan zaken waar ik zelf geen controle over heb !!!Speel het spel eerlijk: laat in dit geval weten, als antwoord op de vraag om inlichtingen, dat je de bewijsstukken kwijt bent en dat je akkoord gaat met het wettelijk voorziene forfaitaire bedrag voor beroepskosten en verzoek de controleur geen belastingverhoging van 10% toe te kennen op de afrekening.
Bedankt Professor, dat U mij hierop attendeert.zie ook eens naar de andere topics TS van deze week:
viewtopic.php?f=13&t=105940
viewtopic.php?f=13&t=106041
Ja maar U moet ook begrijpen dat ik niet alles van A tot Z kan toelichten.Het is goed dat wie wenst te antwoorden op uw topic, een overzicht heeft van de topics die u in één week heeft gepost om zich zo een idee te vormen van een lijn in uw logica. Als u het topic vanaf het begin chronologisch en to the point zou toelichten zouden de reacties misschien anders zijn geweest. Uw ziekte is m.i. niet de oorzaak of zou toch niet de oorzaak mogen zijn, maar wel het onzorgvuldig omgaan met noodzakelijke informatie en vooral het besef dat de belastingdiensten uw dossier enkel correct kunnen behandelen als zij de noodzakelijke info krijgen. Als ik uw topics lees dat kan ik enkel maar vaststellen dat de belastingdiensten zeer coulant zijn in uw dossier, maar dat u zelf problemen zoekt waar ze niet zijn. Misschien eens om over na te denken.