Vraag om inlichtingen

lucas123
Berichten: 483

Re: Vraag om inlichtingen

#31 , 06 okt 2019 11:23

Je moet ook geen grote aantallen ingescande JPG bestanden proberen opsturen; size is dikwijls erg groot. Zet ze al in een WORD document en dan is de size dikwijls al enkele tientallen % kleiner. Als je vervolgens in WORD de toegevoegde afbeeldingen verkleint, dan kan de size misschien dalen tot een derde...
Er dan een PDF van maken en misschien halveer je nog eens de size. Probeer maar eens...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#32 , 06 okt 2019 13:28

Lucas, of onmiddellijk de documenten vanuit acrobat inscannen en geoptimaliseerd opslaan. Maakt een enorm verschil. Ik vrees echter dat dit niet zozeer het probleem is.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#33 , 07 okt 2019 10:24

Waarom heb ik de indruk uit de meeste reacties die ik hier krijg dat ik het spel niet eerlijk speel? Ik kan toch ook niets verhelpen aan zaken waar ik zelf geen controle over heb !!!
Omdat u eerst uw ziekte als excuus gebruikt, en als u dan merkt dat die geen geldige reden is, u plots het crashen van uw harde schijf aanhaalt. Je ziet toch zelf wel in dat een belastingscontroleur dit niet serieus zal nemen, niet?

Feit blijft: u bent verantwoordelijk voor de bewijsstukken van wat u inbrengt in uw belastingen. U moet de nodige maatregelen nemen om deze bewijsstukken te kunnen voorleggen (zoals ze afprinten of regelmatig een backup van uw PC maken, zoals veel mensen dit doen). Als u de bewijsstukken niet kan voorleggen, hebt u een probleem. De reden waarom u dat niet kan, is in principe totaal niet relevant voor de controleur. Meer valt er hier niet over te zeggen, denk ik.
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Reclame

Tulips
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#34 , 08 okt 2019 00:51

Waarom heb ik de indruk uit de meeste reacties die ik hier krijg dat ik het spel niet eerlijk speel? Ik kan toch ook niets verhelpen aan zaken waar ik zelf geen controle over heb !!!
Omdat u eerst uw ziekte als excuus gebruikt, en als u dan merkt dat die geen geldige reden is, u plots het crashen van uw harde schijf aanhaalt. Je ziet toch zelf wel in dat een belastingscontroleur dit niet serieus zal nemen, niet?

Feit blijft: u bent verantwoordelijk voor de bewijsstukken van wat u inbrengt in uw belastingen. U moet de nodige maatregelen nemen om deze bewijsstukken te kunnen voorleggen (zoals ze afprinten of regelmatig een backup van uw PC maken, zoals veel mensen dit doen). Als u de bewijsstukken niet kan voorleggen, hebt u een probleem. De reden waarom u dat niet kan, is in principe totaal niet relevant voor de controleur. Meer valt er hier niet over te zeggen, denk ik.
En U gaat er dus linea recta van uit dat ik zo aartsdom zou zijn om dat zelf niet in te zien of zo?
Men vraagt hier dus om advies, maar in plaats hiervan, krijgt men eerder een aanslag op iemands persoonlijke intelligentie.
U beticht mij dus van leugens?
Laatst gewijzigd door Tulips op 08 okt 2019 01:08, 3 keer totaal gewijzigd.

Tulips
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#35 , 08 okt 2019 00:52

Waarom heb ik de indruk uit de meeste reacties die ik hier krijg dat ik het spel niet eerlijk speel? Ik kan toch ook niets verhelpen aan zaken waar ik zelf geen controle over heb !!!
Omdat u eerst uw ziekte als excuus gebruikt, en als u dan merkt dat die geen geldige reden is, u plots het crashen van uw harde schijf aanhaalt. Je ziet toch zelf wel in dat een belastingscontroleur dit niet serieus zal nemen, niet?

Feit blijft: u bent verantwoordelijk voor de bewijsstukken van wat u inbrengt in uw belastingen. U moet de nodige maatregelen nemen om deze bewijsstukken te kunnen voorleggen (zoals ze afprinten of regelmatig een backup van uw PC maken, zoals veel mensen dit doen). Als u de bewijsstukken niet kan voorleggen, hebt u een probleem. De reden waarom u dat niet kan, is in principe totaal niet relevant voor de controleur. Meer valt er hier niet over te zeggen, denk ik.
FYI: Occam's razor: in between all possible hypotheses, choose the most simple one.

Tulips
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#36 , 08 okt 2019 01:30

Waarom heb ik de indruk uit de meeste reacties die ik hier krijg dat ik het spel niet eerlijk speel? Ik kan toch ook niets verhelpen aan zaken waar ik zelf geen controle over heb !!!
Omdat u eerst uw ziekte als excuus gebruikt, en als u dan merkt dat die geen geldige reden is, u plots het crashen van uw harde schijf aanhaalt. Je ziet toch zelf wel in dat een belastingscontroleur dit niet serieus zal nemen, niet?

Feit blijft: u bent verantwoordelijk voor de bewijsstukken van wat u inbrengt in uw belastingen. U moet de nodige maatregelen nemen om deze bewijsstukken te kunnen voorleggen (zoals ze afprinten of regelmatig een backup van uw PC maken, zoals veel mensen dit doen). Als u de bewijsstukken niet kan voorleggen, hebt u een probleem. De reden waarom u dat niet kan, is in principe totaal niet relevant voor de controleur. Meer valt er hier niet over te zeggen, denk ik.
En U gaat er dus linea recta van uit dat ik zo aartsdom zou zijn om dat zelf niet in te zien of zo?
Men vraagt hier dus om advies, maar in plaats hiervan, krijgt men eerder een aanslag op iemands persoonlijke intelligentie.
U beticht mij dus van leugens?
Dus er zijn ook eveneens een aantal dokters die liegen, dit dus eveneens op papier hebben gezet (schriftvervalsing) en dat van mijn crash HD heb ik op het laatste moment uit mijn duim gezogen?

Occam´s razor?

LeenW
Berichten: 12818

#37 , 08 okt 2019 09:42

Om even heel cru te zijn, uw persoonlijke problemen zijn noch de schuld, noch de verantwoordelijkheid van de Fiscus. Er is geen wettelijke verplichting uitstel te geven.

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#38 , 08 okt 2019 10:07

En U gaat er dus linea recta van uit dat ik zo aartsdom zou zijn om dat zelf niet in te zien of zo?
Blijkbaar niet, want u hebt de bewijsstukken niet beschikbaar.
Men vraagt hier dus om advies, maar in plaats hiervan, krijgt men eerder een aanslag op iemands persoonlijke intelligentie.
Neen, in feite vraagt u of u sowieso recht op uitstel hebt, maar dat hebt u niet. Ik zou ook niet weten hoe u toch nog aan uw bewijsstukken zou geraken als u ze enkel digtaal had, en de harde schijf waarop deze stonden, stuk is? Ga je een data-recovery bedrijf inschakelen om de inhoud van die schijf terug te halen? Dat zal u meer kosten dan het belastingsvoordeel van uw beroepskosten.
U beticht mij dus van leugens?
Neen, ik merk enkel op dat u eerst als excuus uw gezondheid gebruikt, en als u merkt dat dit geen geldig excuus zal zijn, kom je plots af met het verhaal dat uw harde schijf gecrashed is. Ik merk dit enkel op, meer niet. Wat ik er zelf over denk is niet echt relevant. Wat de fiscus er van zal denken, dat is relevant.
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#39 , 08 okt 2019 13:34

Als je documenten digitaliseert, is er toch ook een origineel dat gescand wordt?

Op de tijd dat je hier heen en weer gediscussieerd hebt en absoluut je gelijk wil halen, had je probleem al lang kunnen opgelost hebben.

Dit topic dient dan ook afgesloten te worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Thomas Morus
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#40 , 08 okt 2019 13:46

Het is mogelijk dat TS zijn bewijzen ook digitaal heeft ontvangen en niets moest inscannen.
Maar gelet op zijn ziektebeeld best dit topic afsluiten zodat hij zijn herstelrust ongestoord kan verderzetten...
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#41 , 08 okt 2019 16:24

Het is mogelijk dat TS zijn bewijzen ook digitaal heeft ontvangen.
In dat geval kan hij deze documenten opnieuw aanvragen bij de instanties die ze hem doorgestuurd hebben...

Maar veel meer valt er inderdaad niet te zeggen: als je kosten inbrengent, moet je deze kunnen bewijzen. Je kan allerlei excuses verzinnen om uitstel te vragen of te verklaren waarom je bepaalde bewijsstukken niet hebt, en het zal de belastingscontroleur zijn die oordeelt of deze excuses al dan niet geldig zijn. Moest ik controleur zijn, ik zou de excuses nogal magertjes vinden, maar ik ben geen controleur dus wat ik vind is totaal niet relevant.

Succes aan de topic starter in zijn duscissie met de controleur, zou ik zo zeggen. En veel beterschap!
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#42 , 08 okt 2019 21:01

Onderwerp gesloten - alle is geschreven indien nodig nieuw topic opstarten en vragen om samen te voegen
JurecaBE moderator

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”