Beste
Ik ben onlangs in bijberoep begonnen, ik heb zo goed als al mijn materiaal al van voor ik begon (sommige aankopen gaan al enkele jaren terug) en zijn prive aangekocht.
Nu zijn er enkele zaken wel aan vervanging toe omdat ik ze nodig heb voor mijn bijberoep.
Zoals een extra hardeschijf (110 eur), nieuw keyboard (70 eur), muis (75 eur), extra batterij voor camera (89 eur).
Ik dacht dat ik deze kosten moest afschrijven op 3 jaar, maar volgens enkele mensen in mijn omgeving kan je dit gewoon direct in je kosten steken. Nu dit is materiaal die langer dan 1 jaar mee gaat dus ik vond dat raar.. vandaar dat ik nog even zekerheid wil.
Van welk bedrag mag je iets direct in je kosten steken? Zijn bovenstaande items direct in de kosten te steken?
Binnenkort zou ik ook mijn PC zelf moeten upgraden, die is inmiddels al 4 jaar oud. Ik moet 3 onderdelen apart kopen (processor, moederbord, grafische kaart) voor een totaal van 800 euro inc btw. Moet ik deze dan afschrijven of ook direct inbrengen omdat de prijs van ieder onderdeel apart vrij laag is.
Alvast bedankt!