bijverdienen in het buitenland

Flamme1504
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

bijverdienen in het buitenland

#1 , 24 sep 2019 13:24

Mag ik als militair met (rust) pensioen in Duitsland op basis van 450,-€ bijverdienen?
Deze maximaal 450,- € " geringfügige Beschäftigung " is vergelijkbaar met de Flexijob in België en belastingvrij.
En moet ik dan wel of niet aangeven in België aangezien ze Steuerfrei is.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 sep 2019 14:30

Ik wil hier toch wel het nodige voorbehoud maken. Het kan gecumuleerd worden met een pensioen, zonder meer, ligt lager dan de grens toegelaten arbeid. Het wordt ook beschouwd als een in aanmerking te nemen inkomen stelsel toegelaten arbeid en pensioen. M.i. moet het in de huidige stand van de reglementering aangegeven worden om België toe te laten de progressie toe te passen, de bepaling van de aanslagvoet.
Voor wat de afgeleide rechten betreft, ben ik eerder voorzichtig. In deze verwijs ik dan ook naar de rechtspraak van het EHvJ, arrest Giesen, Van de Berg en Franzen, d.d. 19.09.2019. Het gaat immers om een tewerkstelling in een ander land met een uitkering uit het woonland.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud.

Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”