Mijn vrouw is sinds 2018 november werkloos

MoBo
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Mijn vrouw is sinds 2018 november werkloos

#1 , 23 sep 2019 20:52

Hey allemaal, ik heb een vraag: mijn vrouw is sinds 2018 werkloos maar volgens mij heeft ze nog geen recht in werkloosheid uitkering omdat ze nog geen jaar heeft gewerkt, ik nam haar sinds kort als ten laste bij mijn werk, en vanaf deze maand krijg ik vermindering in voorheffing, mijn vraag is, krijg ik geen verheffing in alle die maanden dat zij werkloos was? En is er een andere manier dat zij uitkering krijgt? Zijn er suggesties of andere dingen dat ik moet doen?

( ik heb haar pas als ten laste genomen bij mijn werk omdat ik het voordien niet wist daarom..)

Dank jullie allemaal !!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 sep 2019 21:09

Dit word toch berekend einde van het jaar via u belastingsaangifte, dus u bent dit geld zeker niet kwijt

Kan je vrouw niet werken, er is nu toch een groot aanbod aan werk !

Want een uitkering zo zal moeilijk zijn .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 23 sep 2019 21:20

Echtgenotes kunnen niet ten laste genomen worden!
Bij de jaarlijkse belastingaanslag zal het huwelijksquotiënt worden toegepast. Daardoor zal u minder belasting betalen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

MoBo
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 sep 2019 01:10

Echtgenotes kunnen niet ten laste genomen worden!
Bij de jaarlijkse belastingaanslag zal het huwelijksquotiënt worden toegepast. Daardoor zal u minder belasting betalen.
Ja ik heb een e-mail naar mijn werk gestuurd eb ik krijg als antwoord dat ze mij vanaf deze maand ten laste staat en dat ik hierdoor een vermindering op mijn voorheffing.. zeggen de salarisadministratie..

En ja wij trekken alle bij terug, ik iets van 900€ ofzo en zij rond 400€ denk ik, wij hebben onze voorlopige aanslagbiljet gekregen maar wat ik vreemd vind, is als ik mij aanmeld op de site van Myfin om mijn “betalingen/terugvorderingen” te zien dan zie ik wel effectief bij mij dat 900€ Zal terug trekken en bij haar zie ik niets ..

MoBo
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 sep 2019 01:13

Dit word toch berekend einde van het jaar via u belastingsaangifte, dus u bent dit geld zeker niet kwijt

Kan je vrouw niet werken, er is nu toch een groot aanbod aan werk !

Want een uitkering zo zal moeilijk zijn .
Aah Dus dat is automatisch dat dat berekend word, dat wist ik niet!!

Zij is vol op bezig met werk vinden maar het is helaas niet altijd makkelijk om werk te vinden

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”