Boete douane duitsland

J87
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Boete douane duitsland

#1 , 28 aug 2019 16:55

Ik heb enkele weken geleden een boete gekregen van de douane in Duitsland, ikzelf woon in belgie. De reden voor de boete is omdat ik blijkbaar te veel sigaretten bij had van op vakantie. De sigaretten zijn in beslag genomen omdat ik de boete niet kon betalen. Ik mocht vertrekken en ging de rekening dan wel thuis krijgen. dit is ook gebeurt. Nu vroeg ik mij af wat de gevolgen zouden zijn als ik dit niet betaal? Ik heb het financieel nogal moeilijk en de boete bedraagt 300€ dus toch een stevig bedrag.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12840

#2 , 28 aug 2019 20:05

Elk bezoek aan Duitsland gaat u het risico lopen tegengehouden te worden. Het bedrag zal alleen maar groter worden dus inbeslagname van uw auto kan mogelijk een optie zijn.

En mocht België volgend jaar een verdrag sluiten met Duitsland om boetes uit te wisselen (zoals bij Nederland al het geval is), dan hangt u helemaal.

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 28 aug 2019 21:57

Ik heb al €34 075,40 bespaard door niet meer te roken. € 300 kan er dan wel vanaf.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 aug 2019 22:14

Opgelet, we hebben het hier niet over een verkeersboete maar over een accijnsboete.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”