Belastinggeld terug vorderen

Cindy2019
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Belastinggeld terug vorderen

#1 , 20 jun 2019 23:40

Hallo,

Ik ben woonachtig in belgie maar ben zelfstandig ondernemer in Nederland. Belastingen zijn altijd in Nederland betaald. Nu blijkt na een controle dat ik niet in Nederland maar in belgie belasting had moeten betalen ivm de vaste basis. De belasting over dat jaar is al in Nederland betaald dus dat zouden ze dan terug moeten betalen toch? maar hoe krijg ik dat terug. Krijg ik het überhaupt terug en is dat aan mij of is dat een gevecht tussen de Belgische en Nederlandse belasting. Moet ik eerst België volledig betalen.en het dan terug vorderen vanuit Nederland?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 21 jun 2019 09:12

Hoe je dat kan terugvorderen van de Nederlands fiscus zal je moten vragen op een Hollands juridisch forum.
www.rechtenforum.nl

Mathieu Rutten

#3 , 21 jun 2019 10:53

Je zal een onderscheid moeten maken tussen personenbelasting en de verschuldigde premies sociale zekerheid die in Nederland onder één en dezelfde noemer geplaatst worden. In welk land is je maatschappelijk zetel gevestigd? Ben je sociaal verzekerd in België of in Nederland? Ben je zelfstandige in België én Nederland? Ligt het inkomen uit uw activiteit voor minstens 25% in het woonland? Ik raad je aan om contact te zoeken met Belintax in België Belintax (belintax@minfin.fed.be)
en het GWO in Nederland. Zij kunnen u het best uitleggen hoe de vork in de steel zit en waar je ontheffing moet vragen.

Belastingdienst / Team Grensoverschrijdend werken en ondernemen (GWO)
Team GWO van de Belastingdienst behandelt vragen over belastingheffing in Nederland, België of Duitsland.

Contactgegevens Belastingdienst / Team GWO
Contactgegevens
Telefoonnummer
0800 - 024 12 12
Internet
Belastingdienst Team GWO
Team GWO - Voorwaarden e-mailen
Openingstijden
maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 16.00 uur.
Postadres
Team GWO
Postbus2865
6401 DJ Heerlen
Telefoonnummers vanuit België en Duitsland
Telefoon: 0800 - 902 20 (vanuit België)
Telefoon: 0800 - 101 13 52 (vanuit Duitsland)

Taakomschrijving Team GWO
Het Team GWO van de Belastingdienst behandelt vragen over belastingheffing bij grensoverschrijdende situaties. Het gaat daarbij om belastingheffing in Nederland, België of Duitsland. In het Team GWO werken de Belgische, Duitse en Nederlandse belastingdiensten samen.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”