Belastingsaangifte bii volledige terugbetaling woonkrediet

EllenDC
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Belastingsaangifte bii volledige terugbetaling woonkrediet

#1 , 14 jun 2019 19:52

N.a.l.v. de belastingsaangifte zit ik met een vraag waarop ik niet dadelijk antwoord kan vinden.

In maart 2016 zijn mijn (ondertussen) ex-partner en ik een woonkrediet aangegaan voor de aanschaf en verbouwing van onze eerste, enige woning. Wegens echtscheiding hebben we in april 2018 het huis verkocht, en de lening volledig terugbetaald in mei 2018. In de maanden vooraf hebben we gekozen voor opschorting van kapitaalaflossing omdat dit ons financieel wat meer ruimte zou geven, dus we hebben van januari tem april 2018 enkel interesten betaald.

Kan ik hiervan nog iets inbrengen bij de belastingen? Ik zie het attest niet tussen de documenten op tax-on-web staan, zoals afgelopen jaren, dus vermoedelijk niet?

Hartelijk dank voor de hulp!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 15 jun 2019 21:48

De intresten die u betaalde tot de maand voor totale terugbetaling zijn mijns inziens aftrekbaar. Raadpleeg uw bank.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 jun 2019 10:00

De intresten die u betaalde tot de maand voor totale terugbetaling zijn mijns inziens aftrekbaar. Raadpleeg uw bank.
Ik volg deze reactie. Aan uw bank een attest vragen; zij sturen het niet altijd aan de klanten of aan Tax on web.
Gebeurt regelmatig dat die attesten ontbreken; niet alleen bij u.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”