Belastingaangifte 2019, verbetering

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

Re: Belastingaangifte 2019, verbetering

#16 , 15 mei 2019 15:11

Voor inkomsten 2018 kunt u nog een verbetering aanbrengen. Zo lang er maar geen aanslag is gevestigd, daarna moet het met een bezwaarschrift.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
savantas
Topic Starter
Berichten: 27

#17 , 15 mei 2019 15:13

Ik betaal nu de sociale bijdragen van mijn zelfstandige activiteit in 2003 af. Ik kreeg een fiscaal attest, maar heb deze dus niet ingevuld voor inkomstenjaar 2018. Ik kan dit dus alsnog doen online??
Ja, maar al hetgeen niet vooraf ingevuld staat (dus wat jij zelf ingaf) zal verdwenen zijn, vrees ik. Dus goed nakijken.

Fons54
Berichten: 445

#18 , 15 mei 2019 16:38

Voor inkomsten 2018 kunt u nog een verbetering aanbrengen. Zo lang er maar geen aanslag is gevestigd, daarna moet het met een bezwaarschrift.

Ookal is mijn aangifte bevestigd? In de zin van electronisch getekend door mij en mijn echtgenote

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#19 , 15 mei 2019 18:05

"Bedrag ging om minder dan € 640.00 en krijgt in april 2019 wel een schrijven, dat die moesten aangegeven worden."
Neen dat heeft niets te maken met de mogelijkheid om de roerende voorheffing op dividenden terug te trekken.
Die brieven gaan over buitenlandse rekeningen. Dat is dus iets anders.
U verwart twee verschillende zaken.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#20 , 15 mei 2019 18:39

#18 Inderdaad, maar opletten zoals Savantas zegt. Controleer na wijziging of alle posten nog correct zijn ingevuld.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#21 , 15 mei 2019 19:36

"Bedrag ging om minder dan € 640.00 en krijgt in april 2019 wel een schrijven, dat die moesten aangegeven worden."
Neen dat heeft niets te maken met de mogelijkheid om de roerende voorheffing op dividenden terug te trekken.
Die brieven gaan over buitenlandse rekeningen. Dat is dus iets anders.
U verwart twee verschillende zaken.
Asperger : u heeft gelijk, ik was hier zeker in de war. Tegelijk bezig op Taxonweb : welke weeral niet functioneerde, gebeurt geregeld zodat men op den duur
wel een beetje tureluurs wordt. Kan men steeds terug beginnen, melding deze vakken einde mei invullen nog niet in orde. Doet dan maar eens correct werk.

De dividenden die ik bedoelde zijn inderdaad buitenlandse rekeningen. Om niet te zeggen door multinationals opgezette constructies in verschillende landen
( zo gezegd om hun personeel te belonen ? ). De EU zou zich beter eens bezig houden met al die constructies en faciliteiten aan de multinationals, en die belastingen laten betalen zoals de burgers.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”