Verkoop appartementen

smart
Topic Starter
Berichten: 186

Verkoop appartementen

#1 , 07 mei 2019 17:09

Ik heb meerdere appartementen, welke verhuurd zijn. Jaarlijks betaal ik daar belastingen op,.... kunt u mij laten weten welke financiële voordelen bij verkoop.
Oa geen roerende voorheffing,...?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5417

#2 , 08 mei 2019 11:41

Tja ... : op elk appartement dat je niet bewoont betaal je ONroerende voorheffing, belasting op het verhoogde geïndexeerde KI, eventueel afbetalingen en het deeltje van de syndicuskosten dat voor de eigenaar is. Dit in de veronderstelling dat het particuliere verhuur is.

PS. Onroerende voorheffing betaal je ook op de eigendom die je zelf bewoont.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 08 mei 2019 14:17

Als je die verkoopt moet je er geen belastingen meer op betalen.
Zelfs de tollenaars kunnen daar niet tegenop!
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6858

#4 , 08 mei 2019 14:56

.....
Tenzij u ze zeer recent zou aangekocht hebben, dan hebben gezegde tollenaars nog de meerwaardebelasting (in deze tijd zeer populair bij sommige politiekers, minder bij andere :( ) achter de hand.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”