MEDVAL016: Het gegeven 1619 is verplicht ?

donvermo
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

MEDVAL016: Het gegeven 1619 is verplicht ?

#1 , 04 mei 2019 17:42

Goedemiddag,

tijdens het invullen van mijn belastingsaangifte deel 2 stoot ik op een merkwaardig euvel.

Ik ben zelfstandig in bijberoep, waarop ik in rubriek XVIII steeds code 1600 & 1606 invul.
Na het invullen van deze codes, en ik al eens 'Berekenen van de belastingen' wens te doen, krijg ik volgende melding:

"
MEDVAL016: Het gegeven 1619 is verplicht

Niettemin kan de aangifte wel worden ingediend.
"

Echter is "het gegeven" 1619 niet te vinden. Opzoekingswerk leverde ook niets op.

Weet iemand waar dit probleem zich zou kunnen verschuilen ?

Alvast bedankt voor uw hulp,
Met vriendelijke groeten,
Bram

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mikey32
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 mei 2019 17:42

Hoi,

Ik heb juist hetzelfde voor !
De aangifte kan wel gewoon doorgestuurd worden.
Bij navraag bij de belastingsdienst, konden me ze ook niet zeggen wat die code was en hebben ze me 20 minuten in wacht gezet !

Ik had dan ook nog een teruggave van teveel betaalde sociale bijdragen... dat moet dus gewoon bij je winst geteld worden.

Mvg,

Mike

Bjornwouters1
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 mei 2019 12:43

Hey

Ik had gisteren identiek hetzelfde voor.
Thans deed ik bij de aangifte hetzelfde als vorig jaar. Ik heb dan effectief toch de aangifte doorgestuurd, zonder te kunnen berekenen. Mijn opzoekingen op het internet leverde geen bijkomende info op over wat ik kan aanpassen in de aangifte of wat die 1619 precies is.

Toch zou ik graag eerst berekenen voor ik de definitieve versie doorstuur. Iemand ondertussen al wat wijzer geworden?

Groetjes

Bjorn

Reclame

WasBeer
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 mei 2019 14:08

Code 1619 wordt automatisch berekend en is daardoor niet zichtbaar.
De aangifte kan wel ingediend worden want deze foutmelding is niet blokkerend maar de berekening werkt nu nog niet.

donvermo
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 mei 2019 14:41

Code 1619 wordt automatisch berekend en is daardoor niet zichtbaar.
De aangifte kan wel ingediend worden want deze foutmelding is niet blokkerend maar de berekening werkt nu nog niet.
Bedankt voor je reactie WasBeer,
Wat is volgens jou het beste om te doen dan ? Nog even afwachten?

WasBeer
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#6 , 06 mei 2019 15:05

Je kan indienen tot 11/07, dus je hebt nog ruimschoots de tijd.
Als je graag je resultaat kent voor je indient en eventueel nog wat wil optimaliseren, wacht je best tot wanneer de berekening actief is. Dit zou eind mei zijn.
Langs de andere kant kan je de aangifte indienen en later de berekening uitvoeren. Mocht je dan toch nog een aanpassing willen doen dan kan dit. Een ingediende aangifte kan nog 1x heropend, aangepast (vergeet de bijlagen niet opnieuw toe te voegen) en verstuurd worden.
Grtz,
WB

donvermo
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#7 , 17 mei 2019 14:23

Het zou opgelost zijn, mijn berekening werkt WEL momenteel.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”