Enkel niet-eu klanten

juriadvi
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Enkel niet-eu klanten

#1 , 30 apr 2019 19:36

Ik lever diensten aan niet-eu klanten (vrijgesteld van BTW) nu wil ik mijn eigen BTW-aangifte doen. Ik hoeft dus geen BTW te betalen en geen terug te krijgen. Zover ik weet, moet ik mijn totaal verdiend bedrag per kwartaal in rooster 47 invullen, voor de rest niets (wil geen btw aftrekken of dergelijke, wil het liefst zo simpel mogelijk houden). Klopt deze aanpak in dit geval? En wat moet ik dan aanduiden bij rooster 71 & 72? Ook leeg laten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12840

#2 , 30 apr 2019 21:43

Slim is dat toch niet, u mag wel btw aftrekken ook al factureert u zonder btw.

R71 is dan 0 in te vullen, maar ik zou het toch eens bekijken.

juriadvi
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 apr 2019 21:59

Ik heb sowieso amper kosten, het zou duurder uitkomen moest ik een boekhouder de BTW aangiftes laten doen (omdat ik er niet veel van kan, probeer het gewoon zo simpel mogelijk te houden om geen fouten te maken). Heb maar 12-20 facuren op een jaar maar boekhouders vragen toch meer dan 1500 per jaar wat ik wel wat veel vind.

Dus eingelijk zou ik gewoon alle verkopen van dat kwartaal opgeteld in rooster 47 kunnen invullen + 0 invullen in rooster 71 en dat zou dan correct zijn?
Laatst gewijzigd door juriadvi op 30 apr 2019 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

LeenW
Berichten: 12840

#4 , 30 apr 2019 22:04

Voor alle zekerheid, al uw facturen zijn B2B?

Indien ja, dan is dat correct.

juriadvi
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 apr 2019 22:08

Ja, klopt, mijn facturen zijn B2B. Diensten geleverd aan een Amerikaans bedrijf. Klopt de vermelding: 'Exempt from VAT according to art. 39 W. BTW' op de factuur ook?

LeenW
Berichten: 12840

#6 , 01 mei 2019 09:16

Niet 100% zeker, maar ik dacht dat 39 over goederen ging.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”