Laattijdige schrapping van een nummerplaat.

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

Laattijdige schrapping van een nummerplaat.

#1 , 13 apr 2019 11:19

Ik schafte mij september vorig jaar een nieuwe wagen aan. Deze werd ingeschreven op mijn bvba, dus kreeg ik een nieuwe nummerplaat. Mijn oude wagen werd gelijk verkocht en verrekent in de aankoopprijs.

Nu zijn we april en heb ik de nummerplaat nog steeds niet binnengedaan. Ik zocht daarjuist op de site van de div en last iets van het opstellen van een pro justitia als een nummerplaat later dan 4 maand zou worden binnengebracht.

Wat houdt dit in feite in?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 13 apr 2019 11:24

Ik denk alvast dat je de verkeersbelasting nog mag betalen... Waarom in hemelsnaam hebt u die nummerplaat nog ?

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 13 apr 2019 11:37

een pro justitia als een nummerplaat later dan 4 maand zou worden binnengebracht.
Het is iedereen toegelaten meerdere wagens in zijn bezit te hebben. Hoe kan het DIV weten dat jij geen 2de wagen meer hebt, en die nummerplaat enkel bent vergeten/verzuimd in te zenden? Je zal dit jaar 2 x verkeersbelasting betalen

Reclame

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

#4 , 13 apr 2019 13:49

Die nummerplaat is hier ergens in een kast geraakt en daardoor volledig uit mijn hoofd geraakt.

bosprocureur
Berichten: 6853

#5 , 13 apr 2019 13:55

Hebt u ze nog ? Stuur ze dan sito presto terug.

Onvindbaar? Verklaring van verlies kan dat oplossen.

In elk geval betaalt u m.i. op zijn minst de verkeersbelasting, en bij terugzending krijgt u het "niet verbruikte" gedeelte terug. In die volgorde dus, geen verrekening.

Sirkii
Berichten: 5395

#6 , 13 apr 2019 20:16

Ook je verzekeraar zal je normaliter je BA-polis aanrekenen tot aan de officiële schrappingsdatum. Dus zo snel mogelijk de achterste nummerplaat binnenbrengen bij bPost (of div) voor schrapping.

JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#7 , 13 apr 2019 21:57

Beetje opgekuist JurecaBe moderator
JurecaBE moderator

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

#8 , 14 apr 2019 00:59

Ook je verzekeraar zal je normaliter je BA-polis aanrekenen tot aan de officiële schrappingsdatum. Dus zo snel mogelijk de achterste nummerplaat binnenbrengen bij bPost (of div) voor schrapping.
Die werd opgezegd de dag nadat de nieuwe wagen in mijn bezit was.

de_koen
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#9 , 15 apr 2019 10:39

een pro justitia als een nummerplaat later dan 4 maand zou worden binnengebracht.
Het is iedereen toegelaten meerdere wagens in zijn bezit te hebben. Hoe kan het DIV weten dat jij geen 2de wagen meer hebt, en die nummerplaat enkel bent vergeten/verzuimd in te zenden? Je zal dit jaar 2 x verkeersbelasting betalen
DIV ziet dit automatisch als wagen1 op iemand anders naam ingeschreven wordt
In dit geval zal de wagen nog niet heringeschreven zijn, of geëxporteerd zijn, anders had TS al na 1maand een brief gehad van DIV dat zijn nummerplaat niet meer aan een wagen gekoppeld is, en binnen de 3maand teruggestuurd moest worden.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”