Dit is het antwoord van het meldpunt
Betreft: Antwoord op uw melding over ************ *********** ** ***
Geachte,
De Economische Inspectie van de FOD Economie dankt u voor uw melding. Door het ontvangen van
meldingen wordt ze geholpen bij het vervullen van haar opdracht die erin bestaat om de economische
regelgeving te handhaven op de economische markt ten gunste van consumenten en ondernemers.
De bevoegde diensten analyseren de meldingen en stellen mogelijk een onderzoek in.
Zij komen niet tussen in individuele geschillen omdat dit tot de opdracht behoort van bemiddelingsdiensten.
Elke melder ontvangt van de Economische Inspectie wel een advies waarin hem wordt meegedeeld op
welke manier hij zijn rechten kan verdedigen. U vindt meer informatie over de rol van de Economische
Inspectie op de website van de FOD Economie.
Als een onderneming in een niet-Europees land de wet overtreedt, dan zoeken we samenwerking met de
autoriteiten van dat land. We vragen hen de zaak te onderzoeken en maatregelen te nemen.
Als u andere algemene informatie over een consumentenprobleem of economische materie zoekt, kan u
terecht bij het Contact Center van de FOD Economie:
Tel. (gratis nr.): 0800 120 33
Fax (gratis nr.): 0800 120 57
e-mail:
info.eco@economie.fgov.be
Let wel: het Contact Center van de FOD Economie heeft geen zicht op uw melding en kan u dus in geen
geval informatie geven hierover.
Als u nog informatie wenst toe te voegen aan uw melding, kan u dit doen door op onderstaande link te
klikken.
*********ad**********dot**** E-mailadres:
https://meldpunt.belgie.be/meldpunt/mel ... view.xhtml
U kan ook steeds opnieuw uw melding oproepen door op de homepage van het Meldpunt te klikken op
Aanpassen bestaande melding. Dan wordt u gevraagd om uw e-mailadres en paswoord in te geven. Deze
vindt u hieronder