Inkomens in crypto

Filip54
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Inkomens in crypto

#1 , 20 mar 2019 12:57

Hallo, ik zou graag willen weten of inkomsten ontvangen uit een beroepsactiviteit betaald met Cryptocurrency meteen onderworpen zijn aan personenbelasting of die eerst moeten worden omgezet naar Euro’s?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 20 mar 2019 13:10

Waardering moet in EUR gebeuren.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Filip54
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 mar 2019 20:03

Ik heb het gevoel dat dit niet precies op mijn vraag antwoord geeft, zou u wat meer uitleg kunnen geven?

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 20 mar 2019 20:52

Inkomsten uit beroepsactiviteiten worden belast, eender in welke valuta die beroepsinkomsten tot stand kwamen.
Vergelijk met commerciële import- en exportactiviteiten.
De boekhouding en de fiscale aangiftes dienen wel in EUR te gebeuren.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Fortuin
Berichten: 1013

#5 , 21 mar 2019 12:52

Je verkrijgt het inkomen op het moment van de transactie. Waarde moet omgezet worden in EUR adhv. de op dat moment geldende koers (dus niet bij de uiteindelijke aangifte).

Of het nog op een crypto exchange staat, maakt niet uit. De omzettingen en uitbetalingen van en naar een bankrekening staan los van het moment waarop men belasting zal moeten betalen.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”