Belastingsaangifte na overlijden echtgenoot

Lila B
Topic Starter
Berichten: 71

Belastingsaangifte na overlijden echtgenoot

#1 , 19 mar 2019 08:24

Hallo, hier ben ik weer.
Mijn echtgenoot was ambtenaar tot aan zijn overlijden op 22 november 2018. Ik werk halftijds. We hebben drie minderjarige kinderen.
Binnenkort mag de belastingsaangifte opgemaakt worden. Ik lees dat er twee mogelijkheden zijn: een gemeenschappelijke en en een individuele. Weet iemand hoe ik dat zou kunnen vergelijken, wat het voordeligste is?
Mvg
Lila B

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#2 , 19 mar 2019 11:25

Beste,

U kan een anonieme belastingsimulatie maken via my minfin. U kan uiteraard ook altijd met uw belastingaangifte langsgaan bij de belastingdiensten. Zij zullen u me raad en staat bijstaan en voor u de meest voordelige oplossing voorstellen.

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige.

Evi (Odos)
Berichten: 356
Juridisch actief: Ja
Locatie: Vlaanderen
Contacteer: Website Facebook Twitter

#3 , 19 mar 2019 11:27

Dit is de link waar je een simulatie kan maken: http://ccff02.minfin.fgov.be/taxcalc/ap ... ox/home.do
Odos vzw - Ouders die opnieuw starten
Familiale bemiddeling en juridisch advies bij scheiding, overlijden en nieuw samengesteld gezin.
Alle verhalen en vragen welkom in de besloten facebookgroep www.facebook.com/groups/odosvzw

Reclame

Lila B
Topic Starter
Berichten: 71

#4 , 19 mar 2019 14:10

Super bedankt allebei. Ik volg beide wegen. Het lukt maar vanaf april zeker?
Groetjes
Lila B

wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#5 , 19 mar 2019 16:14

Er moet idd een aparte aangifte gebeuren. De afrekening kan apart of gezamenlijk gevraagd worden. Ik kan met 95 % zekerheid zeggen dat in dit geval best de gezamenlijke afrekening gedaan wordt.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”