Onroerende voorheffing

Sofie uit Antwerpen
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Onroerende voorheffing

#1 , 09 mar 2019 09:53

Mijn ex-man en ik hadden een woning en waren officieel beiden 50% eigenaar. Begin 2017 zijn we uit elkaar gegaan en in juli 2018 officieel gescheiden. We kregen de rekening van onroerende voorheffing telkens apart aan, we kregen elk dezelfde rekening op ons eigen naam. Nu kreeg hij deze week een brief van de deurwaarder omdat hij blijkbaar zijn deel van onroerende voorheffing in 2016 niet heeft betaald. Toen waren we nog niet uiteen, en door de extra kosten is het bedrag enorm gestegen. Als hij deze rekening niet betaalt, ben ik dan mede aansprakelijk en kunnen ze het te innen bedrag nog van mij eisen? Dank je voor de feedback!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ann45
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 mar 2019 14:08

in 2016 waren jullie niet gescheiden dus moesten jullie ook samen betalen, dus ook samen verantwoordelijk. Ben je zeker dat er niet betaald is? Als je gehuwd was en samen een eigendom had kwam er toch maar 1 rekening toe?

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”