huwelijksquotient

bart1981
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

huwelijksquotient

#1 , 08 mar 2019 09:28

Beste,

Graag stel ik even volgende hypothetische casus voor:
- mijn vrouw is huisvrouw en zorgt voor de kinderen
- staat geregistreerd als 'ten laste' bij mijn werkgever
- zou graag aan een evenement (commercieel -catering) deelnemen, haar vergoeding is onbezoldigd
- is een 1-malig evenement

Het is de bedoeling indien dit evenement goed meevalt om zich verder te verdiepen via een cursus in gastronomie en misschien ooit wel iets op te starten, maar dit is nog een ver van onze bed show.

Kan ik mijn status met mijn vrouw 'ten laste' behouden (indien zij zou deelnemen aan dit commercieel evenement) of moet ik dit doorgeven aan mijn werkgever voor die specifieke dag?

Alvast hartelijk bedankt voor alle informatie!

Vriendelijke groeten,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 08 mar 2019 10:55

Uw partner kan nooit fiscaal ten laste zijn. Uw werkwever weet gewoon dat uw vrouw een laag/geen inkomen heeft waardoor er minder bedrijfsvoorheffing wordt afgehouden.

Zo lang minder dan 30% bedragen van de som van het beroepsinkomen van beide partners én het grensbedrag van 10490 EUR niet is bereikt kan u gebruik blijven maken van het huwelijksquotiënt.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”