Verdere verloop invordering BTW & persoonsbelasting

FreelancerIT
Topic Starter

Re: Verdere verloop invordering BTW & persoonsbelasting

#31 , 22 okt 2016 21:05

Daar komen ook veel negatieve berichten van uit !

Dit hangt te veel af van de sociale kas !
Wat bedoel je?

Lenen bij de familie is geen optie, het bedrag is er te groot voor.

Ik heb voor soortgelijke problemen 3 jaar terug inderdaad een WCO opgestart, wat in het begin nog vrij goed liep. Alleen, na verloop van tijd onstond er door de inflexibiliteit van de Overheid weer een punt, waardoor ik er nu eigenlijk slechter voor sta dan 3 jaar terug. :-/

Een dure les neem ik aan... Ik ben ondertussen de nodige stappen aan het ondernemen om er definitief uit te geraken. Ik hoop nog wel de deurwaarder te kunnen tegenhouden, maar we zullen zien...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#32 , 22 okt 2016 21:49

Daar komen ook veel negatieve berichten van uit !

Dit hangt te veel af van de sociale kas !
Wat bedoel je?

Lenen bij de familie is geen optie, het bedrag is er te groot voor.

Ik heb voor soortgelijke problemen 3 jaar terug inderdaad een WCO opgestart, wat in het begin nog vrij goed liep. Alleen, na verloop van tijd onstond er door de inflexibiliteit van de Overheid weer een punt, waardoor ik er nu eigenlijk slechter voor sta dan 3 jaar terug. :-/

Een dure les neem ik aan... Ik ben ondertussen de nodige stappen aan het ondernemen om er definitief uit te geraken. Ik hoop nog wel de deurwaarder te kunnen tegenhouden, maar we zullen zien...
Tja, zolang u het niet afleert om ontvangen btw te gebruiken voor andere zaken, zie ik het echt niet goedkomen sorry.

FreelancerIT
Topic Starter

#33 , 23 okt 2016 23:18

Zolang de diverse overheidsdiensten mij dwingen om alles in grote stukken af te betalen heb ik geen andere mogelijkheid... De oorzaak voor deze problematiek ligt niet aan mijn kant...

Reclame

JPV

#34 , 24 okt 2016 08:34

Zolang de diverse overheidsdiensten mij dwingen om alles in grote stukken af te betalen heb ik geen andere mogelijkheid... De oorzaak voor deze problematiek ligt niet aan mijn kant...
ik denk dat u vergeet dat de oorzaak van de schulden in principe ALTIJD bij u ligt. U had zelf kunnen kiezen om uw bedrijf te stoppen vooraleer u niet gedekte schulden maakte tegenover derden.

(niet dat dit noodzakelijk altijd goed is, maar de keuze om schulden bij derden aan te gaan en deze niet te dekken, ligt bij u).

LeenW

#35 , 24 okt 2016 10:04

Een afbetalingsplan is op zich al een gunst, ze kunnen ook onmiddellijke inning eisen. Misschien dat u ooit een tegenslag hebt gehad, maar zoals JPV al gezegd heeft, bent u wel verantwoordelijk. Ook de overheid heeft recht op zijn geld, niet alleen uw leveranciers.

Kijk, u bent waarschijnlijk heel goed in wat u doet van stiel, dat wil niet zeggen dat u automatisch ook een zeer goede zelfstandig ondernemer bent. Dit is helaas niet voor iedereen weggelegd. Als ik uw topics door de jaren heen herlees, denk ik dat een job in loondienst een betere keuze is, dan gaat er al een heel pak wegvallen voor u.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#36 , 24 okt 2016 10:14

Ben voor 90% akkoord met leen en JPV, maar 10% niet akkoord, ik ken een zaak 15 jaar geleden , 100% , die een Boete van de BTW van iets meer dan 450.000€, - - 18.000.000 Bef moest betalen, zonder één frank of euro zwarte verkopen, wel dan staat het water voor een kleine KMO het water boven zijn hoofd !
Dit is hier de plaats niet omdat uit de doeken te doen !
Ik zal nooit één zelfstandige met een vingerwijzen voor ik het dossier niet 100% heb gezien !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JPV

#37 , 24 okt 2016 10:30

je kan geen boete van de BTW moeten betalen zonder een fout. Per definitie is er dus iets misgegaan. Het is niet omdat je niet in het zwart werkt, dat er geen andere zaken kunnen gebeurd zijn.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#38 , 24 okt 2016 10:33

Dit zet ik in je pm in een paar woorden, want dit is niet geschikt voor een forum.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

FreelancerIT
Topic Starter

#39 , 24 okt 2016 11:24

Ik begrijp de opmerking van JPV en LeenW, maar zij kennen het dossier hier niet... Feit is dat als de BTW mij eenmalig een BR in 2x had laten betalen x aantal jaar geleden ik nu niet in deze situatie had gezeten..

Nu, daarover discussiëren is vrij zinloos, ik kan het op een vrij eenvoudige manier onweerlegbaar bewijzen. Net zoals opmerkingen over mij terug in vaste loondienst gaan. Ik ga liever als dakloze verder...

De verdere stappen voor de afwikkeling hiervan zijn ondertussen gestart....

Mij rest enkel de forumleden te danken voor hun inbreng.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”